• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.09.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4740952
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 07.09.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

HR - jurist

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Brenner du for arbeidsrett og ønsker å være med og forvalte og utvikle HR-faget i en stor organisasjon? Da er HR konsern i Bergen kommune stedet for deg. Bergen kommune er Vestlandets største arbeidsplass med ca 20.000 ansatte og 1.500 ledere. 
 
HR konsern har ansvar for Bergen kommunes overordnet HR-politikk. Vi gir bindende tolkninger av lov og forskrifter, utvikler og forvalter bl.a. organisasjons- og lederutvikling, personal- og arbeidsreglement og kompetansetiltak innen HR-feltet. Vi er også kommunens ekspertise på arbeidsrettslige spørsmål.
Vi er 21 medarbeidere, HR bemanning og Bedriftshelsetjenesten er i tillegg organisatorisk underlagt HR konsern. 
 
HR konsern har ledig 100% stilling som rådgiver/seniorrådgiver – jurist med bred kompetanse og interesse innen arbeidsrett.

Arbeidsoppgaver:

  • Gi juridiske råd på det arbeidsrettslige området
  • Gi lederstøtte i større personalsaker og varslingssaker
  • Løse problemstillinger i forhold til forvaltningsrett, offentlighetslov, lov om folketrygd, personvern, avtaleverk mm
  • Holde deg oppdatert på rettsutviklingen til enhver tid
  • Delta i utredningsoppgaver og prosjekter
  • Utvikle og kvalitetssikre styrende dokumenter, verktøy og informasjonsmateriell innen HR- feltet
  • Holde kurs, opplæring og foredrag
  • Andre oppgaver kan tillegges

Kvalifikasjoner:

  • Mastergrad i rettsvitenskap/ cand. jur
  • Bred erfaring fra rådgivning innen arbeidsrett og HR
  • God forståelse for komplekse organisasjoner og gode analytiske evner
  • Bred erfaring med relevant lov- og avtaleverk, spesielt arbeidsmiljøloven
  • Erfaring fra rådgivning i omstillingsprosesser
  • Kjennskap til folketrygdloven og forvaltningsrett er en fordel
  • Gode kunnskaper i digitale verktøy, herunder digitale arbeids- og samarbeidsflater 
  • God formidlings- og kommunikasjonsevne og evne til å skape trygghet i krevende situasjoner
  • God formuleringsevne på norsk skriftlig og muntlig 

Personlige egenskaper:

  • Du er selvstendig, men samarbeider også godt med andre 
  • Du har evne til å se helheten og finne gode løsninger 
  • Du har evne til å skape trygghet i krevende situasjoner
  • Du er ansvarsfull
  • Du arbeider raskt og effektivt og håndterer komplekse og utfordrende arbeidsoppgaver, ofte flere om gangen 
  • Du er initiativrik, fleksibel og nysgjerrig

Vi tilbyr:

  • Et godt fagmiljø med dyktige kolleger
  • Varierte arbeidsoppgaver og faglig utvikling i en stor organisasjon
  • Arbeidssted i det nyoppussede rådhuset
  • Mulighet for hjemmekontor
  • Fleksibel arbeidstid, gode pensjons- og forsikringsordninger, lønn etter avtale
  • Tiltredelse så snart som mulig
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.09.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4740952
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 07.09.2022