Ledig stilling

Holmestrand kommune

Hjelpemiddeltekniker i 100 % stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ønsker du å kunne bidra til at våre innbyggere skal oppleve å mestre egen hverdag? Da bør du søke på fast stilling innen hjelpemiddeltjenesten i Holmestrand!

Vi styrker teamet innen hjelpemiddelformidling i Holmestrand. I den forbindelse trenger vi en hjelpemiddeltekniker i 100% stilling. Stillingen er ledig fra 01.06.2025.  

Vi søker en engasjert, ryddig og initiativrik person, som gjerne kunne tenke seg å jobbe med lagerhold og utkjøring/innhenting av hjelpemidler. Du må kunne holde oversikt over hjelpemiddelflyten og kunne strukturere egen hverdag i samarbeid med de andre teknikerne.   

Du må ha gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsegenskaper, da du vil gjøre avtaler direkte med innbyggerne våre. Det er viktig at du er engasjert, og ønsker å bidra til at innbyggerne våre mestrer sin hverdag.

Som ansatt vil du få en allsidig, utfordrende og spennende hverdag. Du vil jobbe tett med etablerte hjelpemiddelteknikere, men samtidig må du kunne jobbe selvstendig. Du må kunne ta initiativ til å utføre arbeidsoppgaver som venter.

Arbeidsoppgaver
  • Utkjøring/innhenting av hjelpemidler
  • Montering av hjelpemidler
  • Lagerhold, herunder vask og systematisere korttidshjelpemidler på lageret
  • Bidra til at den enkelte innbygger kan være lengst mulig aktiv i eget liv.  
  • Bistå i opplæring og vise innbyggerne hjelpemidlene de får utlevert.
  • Gjøre avtaler og følge opp innbyggerne
Kvalifikasjoner
  • Relevant fagbrev eller annen relevant kompetanse/erfaring
  • Førerkort klasse B.
  • Praktisk erfaring fra montering og enkle reparasjoer
  • Gode norsk kunnskaper både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper

Vi søker en medarbeider som vektlegger kvalitet og fleksibilitet i sitt arbeid og som kan jobbe selvstendig og tverrfaglig i team. 

  • Du liker å jobbe med mennesker
  • Godt humør
  • Ryddig og strukturert
  • Være selvstendig og fleksibel
  • Ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Ta initiativ og ansvar
  • Ha god arbeidskapasitet
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse

Vi kan tilby

  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Et godt arbeidsmiljø
  • Muligheter for faglig utvikling
  • Lønn – og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende avtaleverk

Det trekkes 2% av lønnen til pensjonsordningen. Dette gir deg medlemskap i en av de beste pensjonsordningene i Norge, men mulighet for gunstige boliglån og gode forsikringsordninger. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju. Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. offentleglova.  Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette.