Vacancy

Helse Sør-øst RHF

Helsesekretær/sekretær 100% vikar

Offentlig forvaltning

Sykehuset Innlandet Tynset er akuttsjukehuset i Fjellregionen og har et opptaksområde på ca 24 000 innbyggere. Det medisinske tilbudet omfatter flere spesialiteter i indremedisin, kirurgi og ortopedi, samt jordmorstyrt fødestue. Bildediagnostikk består av vanlig røntgen, ultralyd, CT og MR. Et bredt tilbud innen klinisk-kjemisk virksomhet, inkludert blodbank. Faglig er det et tett samarbeid med øvrige divisjoner i Sykehuset Innlandet, samt med St Olavs Hospital. Det er DPS, BUP og avtalespesialisthjemler lokalisert til Tynset. Sjukehuset er nært plassert offentlig kommunikasjon. Tynset er senter for utdanning med flere grunnskoler, videregående skole og desentralisert høgskoletilbud. Norsk helsearkiv ble etablert på Tynset i 2019.  Fjellregionen har rike rekreasjonsmuligheter i form av friluftsliv, jakt, fiske og et rikt organisasjons- og kulturliv.

Seksjonen for merkantile tjenester utfører administrative støttefunksjoner for ulike avdelinger ved sykehuset, og inkluderer skriveenhet, dokumentsenter og  postsekretær i ekspedisjonen for kirurgisk og medisinsk sengepost.
Seksjonen har i dag 6,4 årsverk fordelt på 7 ansatte
Vi har nå ledig inntil 100% vikariat som helsesekretær/sekretær fram til 31.08.25.

Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester legges ved søknaden i Webcruiter.

Ønsker 2 stk. referanser - inkludert referanse fra siste arbeidsgiver

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert helsesekretær, relevant erfaring og personlig egnethet kan kompensere for utdanningskravet. 
  • Må ha god IKT-kompetanse (Windows operativsystem og Office). 
  • Erfaring fra journalskriving og god kompetanse i medisinsk terminologi er en fordel.
  • Må beherske norsk språk godt, både skriftlig og muntlig. 

Personlige egenskaper:

  • Fleksibel og tilpasningsdyktig.
  • Evne til selvstendig arbeid.
  • Ansvarsbevisst.
  • Gode kommunikasjonsevner og samarbeidsegenskaper.
  • Evne til å arbeide strukturert og systematisk.
  • Høy grad av serviceinnstilling.
  • Ønske om å bidra til godt arbeidsmiljø
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Trivelig arbeidsmiljø, positive og kunnskapsrike medarbeidere.
  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver.
  • Opplæring i ulike elektroniske verktøy som brukes.
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement.
  • Lønn etter overenskomst og gjeldende tariff.
  • Meget gode forsikrings og pensjonsordninger i KLP.

    Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.