• Företag
    Senja kommune
  • Ansökningstiden
    17.06.2022
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4637390
  • Se här för andra jobb från Senja kommune
  • Uppdaterad 24.05.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Senja kommune

Helsepersonell

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Helsepersonell til tjenesten for utviklingshemmede

Om stillingene

Senja kommune søker etter helsepersonell til Bjørklia boliger. I Bjørklia er det fire leiligheter hvor det gis hjemmetjenester i form av praktisk bistand, opplæring og miljøarbeid og hjemmesykepleie til mennesker som har funksjonsnedsettelser.

Vi søker etter følgende stillinger:

1 x 100% Vernepleier dag/aften- langvakter

2 x 100% Miljøterapeut (vernepleier, sykepleier, barnevernspedagog o.l) dag/aften- langvakter

1 x 80 helsefagarbeider/fagarbeider – langvakter

2 x 75% nattvaktstilling pleiemedarbeider/fagarbeider

1 x 50% nattevaktstilling pleiemedarbeider/fagarbeider

 2 x 80% pleiemedarbeider

 

I hovedsak er turnusen lagt opp til langvakter dag og aften på 12,5t, men vanlige vakter forekommer også.

 

Vi ser etter deg som har ferdigheter innen praktisk planarbeid og digital kompetanse. Det er ønskelig med relevant erfaring fra miljøarbeid, da spesielt erfaring med utviklingshemning, samt tvang og makt. Det kreves alminnelig god helse da arbeid med tjenestemottakere med særlige behov, kan være både fysisk og psykisk krevende.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Målrettet og faglig miljøarbeid opp mot tjenestemottakerne.
  • Systematisk arbeid med tiltaksplaner.
  • Praktisk tilrettelegging i hverdagen, samarbeid med pårørende, sosialt nettverk, og andre relevante instanser.
  • Rapportering i kommunens dokumentasjonsverktøy Profil og annen skriftlig dokumentasjon.
  • Sikre god kvalitet i den direkte tjenesteytingen og bidra til et godt arbeidsmiljø.
  • Bidra til at tiltaket realiserer kommunens og enhetens visjoner, mål og planer.
  • Yte tjenester etter gjeldende vedtak og aktuelle lovverk herunder kap. 9- tvang og makt
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø.

 

Når man arbeider i langvaktsturnus på 12,5t, er det viktig at du;

  • Er strukturert i ditt arbeid og arbeider målrettet mot de planer som foreligger.
  • Vet hva det innebærer å arbeide langvakter
  • Har en livssituasjon som innebærer at du kan være på jobb over flere dager
  • Liker utfordringer
  • Tåler å stå i utfordrende situasjoner
  • Er selvstendig og trygg som fagperson, men som også liker å jobbe i team.
  • Har god helse slik at du kan delta aktivt i lag med tjenestemottaker.

 

 

 

 

Personlige egenskaper:

  • Du må like å jobbe med mennesker, og personlig egnethet vil bli vektlagt, spesielt relasjonskompetanse, kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Evnen til å motivere og inspirere tjenestemottakerne og medarbeidere.
  • Bidra til service, stolthet og trivsel
  • Fokus på brukermedvirkning og medbestemmelse
  • Kreativ og løsningsorientert
  • Evne til helhetstenkning og se muligheter innenfor gitte rammer
  • Vilje og evne til nytenkning 
  • Interesse for å oppdatere seg innen eget fag
  • Du evner å se løsninger, kan ta beslutninger og ønsker resultater på den jobben du gjør

 

 

Vi tilbyr:

  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø, hvor vi legger vekt på fag- og teamsamarbeid
  • Faglige utfordringer i et spennende fagområde
  • Stort fokus på brukermedvirkning
  • Fokus på kompetanseutvikling og velferdsteknologi.
  • En kommune i stor utvikling og endring
  • Gode pensjonsordninger i KLP.
  • Lønn etter gjeldende tariff.

 

Kvalifikasjonskrav:

  • Autorisasjon /fagbrev  på stillinger hvor det søkes etter vernepleier, helsefagarbeider o.l
  • Erfaring fra arbeid med psykisk utviklingshemning er ønskelig
  • Førerkort klasse B
  • Kunne bruke IKT-systemer / fagsystemet Profil.
  • Kjennskap til lovverket rundt tvang og makt

 

 

For stillingene gjelder

  • Senja kommunes verdier er raus, fremoverlent og bærekraftig. Vi ønsker medarbeidere som etterlever disse verdiene
  • Lønn etter avtale og kvalifikasjoner. Ansettelser skjer etter kommunale vilkår, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
  • Politiattest, ikke eldre enn 3 mnd., kreves ved tilsettinger der det er lovpålagt (skal ikke vedlegges søknaden).
  • I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.
  • Kopi av attester og vitnemål skal fremlegges ved intervju. Kopiene vil ikke bli returnert.
  • Minst to referanser må oppgis
  • De som tilsettes blir ansatt i tjenesten for utviklingshemmede og har avdelingsleder som nærmeste overordnede.

 

 

For opplysninger om stillingene, ta kontakt med virksomhetsleder Christine Berntsen, tlf : 917 90182 eller epost : christine.berntsen@senja.kommune.no

 

  • Företag
    Senja kommune
  • Ansökningstiden
    17.06.2022
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4637390
  • Se här för andra jobb från Senja kommune
  • Uppdaterad 24.05.2022