Ledig stilling

Kristiansund kommune

Helsefagarbeider, p.t turnus på natt

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker helsefagarbeider/fagarbeider som vil bidra til å skape medvirkning, trygghet og mestring for tjenestemottakerne i Bo og habilitering. Er du den rette for oss?

 

 

Vi har ledig 59% fast stilling som helsefagarbeider, p.t. med arbeidstid på natt ved avdeling Grunden. 

Ved interne omrokkinger vil andre stillinger, muligens ved andre avdelinger og i andre stillingsstørrelser bli ledig.

Om avdelingen

Ved Grunden gir vi tilbud til personer med ulike funksjonsnedsettelser som  har behov for bistand til å mestre dagliglivet der de bor. Avdelingen yter heldøgns helse- og omsorgstjenester i henhold til individuelle tjenestevedtak. Avdelingen består av totalt 14 boenheter. Ansattgruppen er delt inn i to team/vaktlag med fokus på samarbeid på tvers av de ulike teamene. Tjenestene vi gir kan bl.a. omfatte bo-veiledning, koordinering av brukers tjenestetilbud, yte nødvendig helsehjelp, samt samtale, veiledning og støtte.

Om enheten

Bo og habilitering er en enhet i Kristiansund kommune, og er organisert i elleve avdelinger. Enheten yter tjenester til barn og voksne som har behov for støtte og avlastningstiltak, dagtilbud, oppfølging og veiledning i bolig. Som ansatt i Bo og habilitering blir du en del av et aktivt fagmiljø. Du får dyktige og positive kollegaer som alle jobber for å gi brukerne våre gode tjenester. Vi har fokus på aktivitet, livskvalitet og selvbestemmelse. Du vil være en ressursperson i det miljøterapeutiske arbeidet. Enheten skal bidra til at personer med utviklingshemming eller andre utfordringer og deres familier mottar tjenester som gir rom for å leve gode liv i tråd med egne forutsetninger, interesser og behov.

Vi tilbyr
  • et inkluderende arbeidsmiljø med løsningsorienterte og dyktige medarbeidere
  • varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • en meningsfylt arbeidshverdag
  • flyttegodtgjørelse etter vedtatte retningslinjer
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP 
Arbeidsområder
  • sikre faglig gode tjenester etter gjeldende lov- og avtaleverk
  • ha en faglig, kreativ og aktiv tilnærming til miljøterapeutisk arbeid
  • dokumentasjon, utarbeidelse og oppfølging av prosedyrer
  • legge til rette for et godt tverrfaglig samarbeid
  • medikamenthåndtering 
  • utførelse av generelle arbeidsoppgaver i avdelingen
Kvalifikasjonskrav
  • autorisasjon som helsefagarbeider
  • god digital kompetanse og forståelse
  • gode ferdigheter i norsk skriftlig og muntlig
  • bestått kurs/passeringstest i legemiddelhåndtering
Ønskelige kvalifikasjoner 
  • erfaring fra tjenesteområdet 
  • erfaring med bruk av velferdsteknologi
  • erfaring med dokumentasjon i elektronisk pasientjournalsystem
Vi søker deg som 
  • kan arbeide systematisk, målrettet, løsningsorientert og selvstendig
  • har gode samarbeidsevner
  • er god på relasjonsbygging
  • har engasjement og interesse for å bidra til faglig utvikling innenfor tjenesteområde

Personlig egnethet, motivasjon og interesse for arbeidsområdet vil bli vektlagt ved tilsetting.

Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtale. 

Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.

Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.