Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Kristiansund kommune

Helsefagarbeider

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du helsefagarbeider og har lyst til å arbeide i kommunehelsetjenesten, i et trygt, aktivt og faglig utfordrende arbeidsmiljø? Da er en stilling hos oss i hjemmetjenesten et godt valg! 

Vi søker deg som er trygg i faget ditt og som brenner for at brukere skal mestre å bo hjemme lengst mulig og oppleve aktive, selvstendige og meningsfylte liv på tross av sykdom og helseutfordringer. Vi har høyt fokus på brukermedvirkning, tett tverrfaglig samarbeid og bruk av velferdsteknologi.

Hjemmetjenesten gir tjenester til hjemmeboende som er avhengig av hjelp og pleie i hverdagen. Vi jobber for at brukerne skal kunne bo lengst mulig i egen bolig ved hjelp av egne ressurser. I hjemmetjenesten vil du få spennende oppgaver i tett samarbeid med dyktige og dedikerte kollegaer. Du vil få være med å bidra til gode tjenester for kommunenes hjemmeboende. 

Vi har ledig 100 % fast stilling som helsefagarbeider ved Rode 1.

Hovedarbeidsområder
  • helhetlig faglig ansvar for helse- og omsorgstjenester til brukere
  • ivareta brukermedvirkning
  • delta i forbedringsarbeid, fagutvikling og prosedyrearbeid
  • samhandling med andre faggrupper, tjenester og pårørende
  • dokumentasjon i elektronisk pasientjournal
Kvalifikasjonskrav
  • norsk autorisasjon som hjelpepleier/helsefagarbeider
  • gode ferdigheter innen dokumentasjon
  • beherske bruk av digitale verktøy
  • gode ferdigheter i norsk skriftlig og muntlig, minimum B2
  • førerkort klasse B
Ønskede kvalifikasjoner 
  • erfaring fra arbeid med pasientgruppen
Vi søker deg som
  • har gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter
  • jobber målrettet med brukeren i fokus
  • er med på å skape et godt arbeidsmiljø
  • er omstillingsdyktig og fleksibel
  • har interesse for fagutvikling
  • god observasjons- og handlingskompetanse
  • du må kunne jobbe selvstendig, samtidig som du er en god lagspiller

Ved tilsetting vil det bli lagt vekt på personlig egnethet.

Vi tilbyr
  • et arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og ledere
  • en arbeidsplass med fokus på forbedringsarbeid og utvikling av tjenestene
  • fokus på gjensidig læring og faglig påfyll
  • systematisk arbeid knyttet til pasientsikkerhet
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP 
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer 
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før tiltredelse i stillingen. 

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.