• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5259, HJELLESTAD
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5995046
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

 Helgestilling i langvaktsturnus

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Mildevegen 135 bofellesskap ligger i naturskjønne omgivelser ytterst på Hjellestad, like ved Arboretet og har gode turmuligheter som vi benytter oss av daglig. Bofellesskapet er døgnbemannet for beboere med ulik grad av utviklingshemming, psykiske lidelser og atferdsutfordringer. Vårt faglige arbeid er blant annet knyttet opp til daglige pleie- og omsorgsoppgaver, atferdsutfordringer, autisme, psykiske lidelser og vedtak etter lov om helse- og omsorgstjenesteloven kap. 9. Som ansatt hos oss vil du få en spennende og varierende hverdag med faglige utfordringer i et godt arbeidsmiljø.

Hos oss bor det fire unge voksne, hvor tre har 2:1 bemanning, og en har 1:1 bemanning. Personalgruppen er tverrfaglig sammensatt av både sykepleiere, vernepleiere, barnevernspedagoger, sosionomer, pedagoger, helsefagarbeidere, barne- og ungdomsarbeidere, sosiologer, studenter og assistenter. Vi har stort fokus på et inkluderende og godt arbeidsmiljø. Alder på ansatte er godt spredt, og det er fordelt ca. 50-50 mellom menn og kvinner.

Vi har ledige helgestillinger på 39%, 2 annen hver helg lørdag og søndag og 1 hver 3.helg fredag, lørdag og søndag. Vi har langvakter på inntil 14 timer og arbeid hver tredje helg. Arbeidstiden er fra 07:30-21:30 eller 08:00-21:30. I tillegg har vi behov for ringevikarer. Skriv i søknaden om du ønsker å være ringevikar eller ønsker fast helgestilling. Kandidater vil bli kontaktet fortløpende. 

Vi har som målsetning å tilrettelegges for at beboerne skal kunne mestre egen hverdag og fungere og opptre mest mulig selvstendig ut fra egne forutsetninger. Vi søker deg som er engasjert i målgruppen, jobber faglig målrettet og er opptatt av å skape en god og forutsigbar hverdag for beboerne slik at de opplever trygghet, mestring og livskvalitet. Det er ønskelig at du har erfaring med tilsvarende arbeid.

Kvalifikasjoner:

  • Bør ha førerkort kl. B
  • Kunnskap om gjeldende lovverk for vårt tjenesteområde.
  • Evne til å foreta faglige vurderinger og utvise godt skjønn.
  • erfaring fra arbeid med utfordrende atferd
  • Gode samarbeidsevner.
  • Personer utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskaper i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått Bergenstest B2 i norsk
  • God skriftlig og muntlig formidlingsevne.
  • Høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.
  • Lojalitet mot beslutninger
  • Gode datakunnskaper
  • Gyldig politiattest må framlegges ved ansettelse

Personlige egenskaper:

  • Faglig engasjert og engasjement for brukergruppen
  • Evne til å reflektere
  • Godt humør
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Løsningsorientert tilnærming til arbeidets utfordringer 
  • Ha en åpen og inkluderende væremåte, samarbeidsvillig og omgivelsesorientert 

Vi tilbyr:

  • Et spennende, motiverende og nytenkende fag- og arbeidsmiljø
  • En flat struktur som oppfordrer til innspill og diskusjoner
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling
  • God oppfølging og veiledning
  • Gode forsikrings og pensjonsordninger
  • Mulighet til å påvirke egen turnus og stor fleksibilitet
  • Lønn i henhold til avtaleverket
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5259, HJELLESTAD
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5995046
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune