• Företag
    Bærum kommune
  • Ansökningstiden
    07.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1336, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5815510
  • Se här för andra jobb från Bærum kommune
  • Uppdaterad 30.07.2024
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bærum kommune

Har du et stort engasjement for arbeid med mennesker med tilretteleggingsbehov samt ønske om å jobbe innenfor service?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Regionalt Aktivitetssenter (REGA) ble opprettet på midten av 1990-tallet for å tilfredsstille kravet om at området Emma Hjorth alltid skulle brukes til mennesker med utviklingshemming. REGA består av Emma Gjestehus, Emma Kafé, Emma Hjorth museum, Emma Friskhus og Emma Sansehus.
REGA er et arbeids-, fritids- og aktivitetssenter for mennesker med utviklingshemming i regionen, samtidig som det er en integreringsarena. Her kan mennesker møtes og omgås på en likeverdig måte uavhengig av funksjonsevne.

REGA tilbyr tilrettelagte arbeids- og aktivitetsplasser som fremmer medvirkning, utvikling og mestring. 
Vi skal sikre et best mulig arbeids- og aktivitetstilbud, og tilpasser tilbudet til målgruppen ut ifra driften på hvert enkelt hus. Det skal tilrettelegges for gode samhandlingsmuligheter mellom bruker, pårørende, ledsagere, samt med de som arbeider på de ulike husene. Alle våre hus skal gi gode, hyggelige og nyttige opplevelser for både ansatte og besøkende, samt bidra til en god fellesskapsfølelse.

Emma Gjestehus søker en allsidig person som ønsker å jobbe med mennesker samtidig som du utfører praktisk arbeid. Du vil ta del i å planlegge og tilrettelegge arbeidsoppgaver for de som har tilrettelagt arbeidsplass samt sikre at arbeidsoppgavene blir gjennomført på en trygg og god måte.
Du vil også inngå i normal drift ved Emma Gjestehus, og dette innebærer at du må betjene bookingsystemer, utføre renhold og ta imot bestillinger samt veilede gjester. Arbeidstiden er fra 08:00-15:30 på hverdager samt jobbing hver 4. helg.

Emma Gjestehus er et lite koselig gjestehus med 16 rom fordelt på to etasjer som byr på en trivelig og lun atmosfære. På besøk til oss kommer gjester fra hele verden. 

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra arbeid med mennesker med nedsatt funksjonsevne
  • Fagbrev som resepsjonist er et pluss
  • God helse - da det er en del fysisk arbeid
  • Erfaring og interesse fra reiseliv er en fordel
  • Gode dataferdigheter
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve på B2 nivå
  • Ønskelig med førerkort klasse B
  • Søkere med lang relevant erfaring og annen formell kompetanse kan komme i betraktning

Personlige egenskaper:

I denne stillingen er det viktig at du kan opparbeide deg tillit hos de du skal samhandle med. Du må være en god relasjonsbygger og motivator. For helheten i avdelingen er det viktig at du kan samarbeide tett med andre og at du bidrar til å skape en god lagånd. Vi er på jakt etter deg som tar ansvar, er robust og arbeider strukturert og målrettet. Det er viktig at du går foran som et godt eksempel og er en pålitelig rollemodell. Du må være raus, tenke nyskapende samt være engasjert.

  • Engasjement for arbeid med mennesker med tilretteleggingsbehov
  • Bidra til selvbestemmelse hos arbeidstakere i tilrettelagt arbeid 
  • Løsningsorientert og utadvendt
  • Beholder smilet også i stressende situasjoner
  • Motiveres av å gi gode gjesteopplevelser
  • Fleksibel i arbeidsoppgaver, da vi har et godt samarbeid på tvers av REGA sine hus
  • Bidra aktivt til et positivt arbeidsmiljø

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • En spennende og utfordrende jobb der du bidrar til å skape gode dager for vår arbeidstaker i tilrettelagt arbeid på en mangfoldig arbeidsplass
  • Mulighet for personlig utvikling samtidig med at du får jobbe med mennesker som har behov for akkurat din kompetanse
  • Aktiv arbeidshverdag med varierte oppgaver
  • En givende og meningsfull jobb
  • Offentlig tjenestepensjon 
  • Mulighet for kompetanseutviklingsstipend
 

  • Företag
    Bærum kommune
  • Ansökningstiden
    07.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1336, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5815510
  • Se här för andra jobb från Bærum kommune
  • Uppdaterad 30.07.2024