• Company
    Oslo kommune
  • Application deadline
    17.11.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    0579, OSLO
    OSLO
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6451118
  • Look here for other jobs from Oslo kommune
Vacancy

Oslo kommune

Har du erfaring med offentlige anskaffelser og  ønsker å bidra inn i et bredt fagmiljø? 

Offentlig forvaltning

Bymiljøetaten er en stor innkjøpsorganisasjon som årlig foretar anskaffelser av varer, tjenester og bygg- og anlegg for ca. 2 milliarder. Anskaffelser og entreprise er en sentralisert avdeling med 31 ansatte som gjennomfører ca. 170 anskaffelser i året i samspill med behovshaverne i divisjonene, samt har en rådgivende rolle i forbindelse med kontraktsoppfølging og samfunnsansvar. Avdelingen består av seksjon Anskaffelser og seksjon Kontrakt og samfunnsansvar som har tett samarbeid i det daglige. Hos oss vil du finne et sterkt fagmiljø med engasjerte kolleger! 

Seksjon Anskaffelser består pt. av 16 kunnskapsrike og faglig sterke innkjøpsrådgivere ansvarlige for å gjennomføre gode anskaffelser i samspill med behovshaverne. Flere av avdelingens anskaffelser er godt synlige i bybildet og er med på å prege utviklingen av Oslo. Som innkjøper i Bymiljøetaten vil du være ansvarlig for å lede anskaffelsesprosesser gjennom planlegging, gjennomføring og kontraktsinngåelse i samarbeid med fagspesialister fra alle divisjoner i Bymiljøetaten.

Det skal tilsettes 1-2 personer i vikariat. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse. Vikariatet varer til 1.7.2027.

Vi ser frem til å lese søknaden din! Kontakt oss gjerne ved spørsmål.  

Kvalifikasjoner:

  • Vi søker deg som har master i rettsvitenskap
  • Relevante valgfag og  spesialfag fra studiet vil bli tillagt vekt
  • Kjennskap til lov og forskrift om offentlig anskaffelser vil bli tillagt vekt
  • Erfaring med operativ gjennomføring av anskaffelsesprosesser vil bli tillagt vekt
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne er en forutsetning

Personlige egenskaper:

  • Du er strukturert, nøyaktig og resultatorientert
  • Du er ansvarsbevisst og jobber selvstendig
  • Du trives i en hektisk hverdag og har stor arbeidskapasitet
  • Du evner å ta initiativ og være en tydelig fagperson   
  • Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet 

Vi tilbyr:

  • Spennende, selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode muligheter for videre utvikling i et sterkt fagmiljø med en stor portefølje
  • Moderne lokaler i nytt kontorbygg med gode kommunikasjonsforbindelser
  • Kantine, fleksitidsordning, et godt arbeidsmiljø og et balansert forhold mellom jobb og fritid
  • Gode pensjons-, forsikrings og lånebetingelser gjennom Oslos pensjonsforsikring
  • Stillingen lønnes i ltr 40-58 (kr 674 200 til 948 800). Stillingstittel og lønn er avhengig av kvalifikasjoner og arbeidserfaring. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes
  • Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd

 Relevante vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig ber vi om at disse blir tatt med til et eventuelt intervju.

 

  • Company
    Oslo kommune
  • Application deadline
    17.11.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    0579, OSLO
    OSLO
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6451118
  • Look here for other jobs from Oslo kommune