Company
Bergen kommuneApplication deadline
26.10.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5008, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
6421265Look here for other jobs from Bergen kommune
Bergen kommune
Har du erfaring med kontraktsoppfølging, og vil bidra til god drift av Bergens parker og utemiljø?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Har du hjerte for Bergen, og vil bidra til god drift av byens parker, byrom og friområder?
Bymiljøetaten har ledig et ettårs vikariat på park- og utemiljøseksjonen.
Vi planlegger for god byutvikling, bygger offentlig infrastruktur og driver vedlikehold. Vi søker etter deg som er god på å skape samhandling med våre leverandører, og ønsker å gjøre en forskjell for innbyggerne i Bergen by.
Stillingen har ønsket oppstart 1. januar 2026 og varer ut året. Det er mulighet for forlengelse.
Hva går jobben ut på?
I denne stillingen vil du ha ansvar for planlegging, bestilling og oppfølging av drifts- og vedlikeholdsoppgaver i parker, utemiljø og naturområder som Bymiljøetaten forvalter. Stillingen innebærer kontrakts- og økonomioppfølging, inkludert oppfølging og kontroll av arbeid utført av driftsentreprenør. Du vil ivareta publikumskontakt og saksbehandling.
Hvem er vi?
Park- og utemiljøseksjonen er en del av Drift- og vedlikeholdsavdelingen som har 35 engasjerte medarbeidere. Avdelingen er ansvarlig for drift og vedlikehold av kommunale veier, parker, byrom og elektriske installasjoner i hele Bergen. Ansvarsområdet er sammensatt og faglig bredt. Vi har fokus på bruk, utvikling og forbedring av digitale system for effektiv oppfølging av driftskontrakter, og vi arbeider med å etablere nye arbeidsmetoder.
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå.
- Erfaring med prosjektgjennomføring, offentlige anskaffelser, kontraktsoppfølging og/eller offentlig forvaltning er en fordel
- Erfaring med kvalitetssikring, budsjettering, økonomioppfølging og kostnadskontroll er en fordel
- Kjennskap til NS8406 og NS3420 kontraktstandarder er ønskelig
- God digital kompetanse
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Førerkort kl. B
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Personlige egenskaper:
- Du kommuniserer og samarbeider godt på tvers av fag og interesser
- Du trives med å arbeide i team
- Du er selvgående og fleksibel
- Du er løsningsorientert og besluttsom
- Du har interesse for forbedringsarbeid
- Du er god til å strukturere og prioritere arbeidsoppgaver i en travel hverdag
Vi tilbyr:
- Mulighet til å bidra til god byutvikling!
- Et tverrfaglig og spennende arbeidsmiljø
- Mulighet for god faglig utvikling
- Fine lokaler sentralt på Nygård
- Gode pensjons- og forsikringsavtaler
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
Company
Bergen kommuneApplication deadline
26.10.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5008, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
6421265Look here for other jobs from Bergen kommune