Företag
Hadsel kommuneAnsökningstiden
08.10.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig administrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
8450, STOKMARKNES
HADSEL
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5349843Se här för andra jobb från Hadsel kommune
- Uppdaterad 09.09.2023
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Hadsel kommune
Gjeldsrådgiver - NAV Hadsel, 100 % fast stilling
Offentlig administrasjon
NAV Hadsel teller i dag 19 veiledere og har ansvar for tjenestene som er knyttet til den kommunale og statlige arbeids- og velferdspolitikken. Kontoret er organisert i 2 avdelinger med kommunalt og statlige ansatte. Sterkere sammen er vår visjon, der vi deler kompetanse og samhandler i et større perspektiv for bedre tjenester til innbyggerne. Gjeldsrådgivere ved kontoret samhandler i faglig nettverk med gjeldsrådgivere fra andre NAV kontor i Vesterålen.
Ønsker du å hjelpe mennesker med ekstra utfordrende økonomi? V er nå på utkikk etter en person som kan bistå mennesker med ulike økonomiske utfordringer og hjelpe til at disse får en enklere hverdag. Vi ser etter deg med engasjement, pågangsmot og som ønsker å gjøre en forskjell.
Stillingen som gjeldsrådgiver vil ha hovedarbeidsområder innen;
- Informasjon og veiledning til brukere som er i vanskelige livssituasjoner
- Økonomisk rådgiving og gjeldsrådgiving
- Oppfølging av dokumentasjon og vilkår
- Samarbeid internt i NAV og i kommunen, samt eksterne samarbeidspartnere for å bistå disse brukerne til å bli selvhjulpne i forhold til egen økonomi.
Vi søker etter deg som har kunnskap om og interesse for sosialfaglig arbeid, arbeidsrettet oppfølging og økonomisk veiledning. Du vil jobbe i tverrfaglig team hvor veiledere bidrar til at enkeltmennesker og familier i større grad lykkes med å mestre sine daglige oppgaver og økonomiske forpliktelser. Det legges vekt på hjelp til selvhjelp og tidlig innsats.
Arbeidsoppgaver
- Rådgiving ovenfor personer med gjeldsproblemer/økonomiske utfordringer.
- Bistand til personer som skal søke gjeldsordning
- Motivere brukere til å ta ansvar for egen økonomi
- Utarbeide utenrettslige gjeldsordningsavtaler, lage forslag til akkordoppgjør og forhandle med kreditorer
- Kartlegge gjeld, sette opp realistisk budsjett og veilede i håndtering av hverdagsøkonomi
- Oppfølging av gjeldsordningsavtaler
- Bistå med frivilling- og tvungen forvaltning der dette er nødvendig
- Bistå kollegaer med råd og veiledning innen økonomi og gjeldsproblematikk
- Tett samhandling med eksterne samarbeidsparter som namsmenn, kreditorer og andre veiledere i NAV
Krav til kompetanse
- 3-årig utdanning fra universitet/høgskolenivå, fortrinnsvis innen økonomi, juss etter sosialfag. Annen relevant utdanning og/eller særlig relevant erfaring kan kompensere utdanningskravet.
- Du må ha veiledningskompetanse eller relevant erfaring fra veiledning og brukeroppfølging
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Du må ha god digital kompetanse og evne til å sette deg inn i nye arbeidsverktøy
- Økonomiforståelse og budsjettkompetanse
- Kunnskap om frivillig og tvungen forvaltning for privatpersoner
- Kunnskap om Husbankens lån og tilskuddsordninger
Personlige egenskaper:
- Ha evne til å møte mennesker i krevende livssituasjoner på en ydmyk, respektfull og profesjonell måte
- Tåle å stå støtt ovenfor personer som opplever livskriser og deres uttrykksmåter.
- Er dyktig på relasjonsbygging og liker å jobbe med mennesker.
- Har evnen til å ta ansvar og arbeide strukturert og systematisk, og er opptatt av kvalitet og gode resultater
- Har et positivt menneskesyn og holdninger som støtter NAV sine visjoner og verdier.
- Er løsningsorientert, nysgjerrig og flink til å se muligheter.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver i engasjerte tverrfaglige team
- Store muligheter for faglig og personlig utvikling
- Deltakelse i utvikling av mål, organisasjon, kvalitet og service
- Samarbeid med ulike aktører internt og eksternt
- Et trivelig arbeidsmiljø preget av høy kompetanse og engasjerte medarbeidere
- Konkurransedyktige betingelser
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Veiledning og nødvendig opplæring
Ansettelse
- Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk.
- Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis.
Intervju
Kvalifiserte søkere vil bli innkalt til intervju
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jf. Offentlighetsloven § 25.
Søknad
Hadsel kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile kommunens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell
orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Hadsel kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Søknaden må inneholde søknadsbrev og CV, legg gjerne ved attester og vitnemål.
Referanser kan oppgis i søknaden.
Søknader sendes elektronisk ved bruk av "Søk her".
Velkommen som søker til Hadsel kommune - Et hav av muligheter!
Søkere må aldri oppgi Bank-id informasjon i søknadsprosessen.
Hadsel kommune ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.
Företag
Hadsel kommuneAnsökningstiden
08.10.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig administrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
8450, STOKMARKNES
HADSEL
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5349843Se här för andra jobb från Hadsel kommune
- Uppdaterad 09.09.2023