• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    23.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5442682
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Gjeldsrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nav Bergen vest er en arbeidsplass i utvikling med kvalifiserte og motiverte medarbeidere. NAV Bergen vest omfatter bydelene Fyllingsdalen og Laksevåg og betjener et byområde med rundt 70 000 innbyggere, hvor vi yter tjenester til ca 1400 brukere. Vi er lokalisert på Vestkanten i Loddefjord. 

Vi har ledig 1 faste stillinger som gjeldsrådgiver i Nav Bergen vest. Stillingene ligger i avdeling Mottak og Avklaring.

 

Vi søker deg som er utviklingsorientert, og som har engasjement og ambisjoner om å gjøre en forskjell for innbyggerne i Fyllingsdalen/Laksevåg bydel.

Kvalifikasjoner:

- Bachelor i sosialt arbeid eller juridisk utdannelse.
- Ønskelig med erfaring fra arbeid eller praksis i NAV / sosialtjenesten.
- Videreutdanning i økonomisk rådgivning er en fordel
- Kjennskap til tvangsfullbyrdelsesloven og gjeldsordningsloven
- Erfaring fra økonomisk rådgivning
- Gode kommunikasjonsferdigheter – både skriftlig og muntlig
- Erfaring fra forhandlinger
- Juridisk kompetanse vedrørende selvstendig næringsdrivende
- Kjennskap til sosialtjenesteloven, Helse -og omsorgstjeneste loven og annet relevant lovverk i NAV
- Kunnskap om relasjonsbygging
- Ønskelig med kjennskap til saksbehandlingssystemer i NAV, samt generell god kompetanse på IT
- Gode norskkunnskaper – muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

- Det legges vekt på en utadrettet og oppsøkende arbeidsform og motivasjon for stillingen. 
- Du har høy arbeidskapasitet, er utadvendt, engasjert og jobber systematisk for å oppnå resultater over tid.
- Du er fleksibel og trives med endringsarbeid.
- Du er samarbeidsorientert og liker å jobbe utadrettet samtidig som du har et helhetlig blikk på NAV.
- Du må kunne jobbe i team og samtidig være selvstendig. 
- Må trives å jobbe med mennesker og har evne til å motivere brukergruppen. 
- Må kunne trives i et travelt miljø, med forventning til effektivitet på oppgaveløsing 


Vi tilbyr:

- Lønn etter gjeldende lov- og avtaleverk for Bergen Kommune  (for tiden kr 495 000 - kr 585 700) avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Pensjonsordning gjennom Bergen Kommunale pensjonskasse (BKP).
- Høyt faglig nivå og engasjerte kolleger.
- Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver.
- Veiledning og muligheter for kompetanseheving.
- Fleksibel arbeidstid.
- Godt arbeidsmiljø og sosiale aktiviteter på fritiden.
- Inkluderende arbeidsmiljø (IA). 
- En organisasjon i utvikling.  

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    23.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5442682
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune