• Företag
    Nes kommune
  • Ansökningstiden
    15.06.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    2949504
  • Se här för andra jobb från Nes kommune
  • Uppdaterad 28.05.2020
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Nes kommune

Gjeldsrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

100 % fast stilling som gjeldsrådgiver i Nes kommune er ledig for snarlig tiltredelse. Stillingen er i dag organisert ved boligkontoret som er en egen avdeling i virksomhet for Bygg og Eiendom. Vi arbeider bl.a. med forvaltning av kommunale utleieboliger, de statlige boligvirkemidlene startlån, tilskudd og bostøtte og hjelper de svakerestilte i kommunen med å finne egen bolig og beholde boligen. I tillegg har vi den lovpålagte tjenesten som gjeldsrådgiver. Vi tar forbehold om eventuell endring av organisatorisk tilhørighet.

Vi søker deg som har kompetanse og erfaring innen arbeid med personlig økonomi og gjeldsproblematikk, og som finner det meningsfullt å jobbe med mennesker. Du må være faglig dyktig innenfor området, ønske å ivareta mennesker i en utfordrende økonomisk situasjon og våge deg inn i utfordrende samtaler for å gi kvalifisert bistand, råd og veiledning til de av kommunens innbyggere som har behov for det. Tjenesten er lovpålagt i alle kommuner, og det følger derfor et særskilt ansvar for å oppdatere og videreutvikle tjenesten innenfor en hver tids gjeldende lovverk. Det må også påregnes et vesentlig samarbeid med faggrupper både internt i kommunen og eksternt.

Arbeidsoppgaver
  • Bistå mennesker som har behov for råd og veiledning innenfor økonomi og gjeld 
  • Beregne betalingsevne, budsjettrådgivning og bidra med forslag til realistiske løsninger 
  • Forhandle med kreditorer og utarbeide forslag for betalingsløsninger
  • Gi informasjon, råd og veiledning om økonomiske rettigheter, låne- og tilskuddsordninger 
  • Oppfølgingsansvar fram til saken er ferdig behandlet 
  • Være en ressursperson innen eget fagfelt overfor aktuelle samarbeidspartnere, både internt og eksternt 
  • Være oppdatert på gjeldende lovverk til en hver tid 
  • Journalføring og arkivering 
Kvalifikasjoner
  • Stillingen krever høyere økonomisk utdannelse fra universitet/høyskole på minimum bach.nivå 
  • Dokumentert erfaring fra relevante arbeidsoppgaver som er tillagt stillingen, kan erstatte utdanningskravet 
  • God kunnskap om lov og avtaleverk innenfor området 
  • Erfaring fra enten bank, inkasso og/eller namsmyndighet er en fordel 
  • Det stilles høye krav til meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder

Personlige egenskaper
  • Gode samarbeidsevner og like å jobbe med ulike typer mennesker
  • Evne til å være empatisk overfor mennesker i en utfordrende situasjon
  • Gode pedagogiske egenskaper, være flink til å formidle både enkle og kompliserte økonomiske sammenhenger på en enkel og forståelig måte
  • Ha evne og vilje til å tilegne deg ny kunnskap og holde deg faglig oppdatert på eget fagområde
  • Være selvstendig og systematisk med god arbeidskapasitet, takle press og stramme tidsfrister
Vi tilbyr
  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et svært viktig samfunnsområde
  • Dyktige kollegaer i et positivt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.



 

  • Företag
    Nes kommune
  • Ansökningstiden
    15.06.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    2949504
  • Se här för andra jobb från Nes kommune
  • Uppdaterad 28.05.2020