Företag
Sandnes kommuneAnsökningstiden
19.01.2025Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
6002201Se här för andra jobb från Sandnes kommune
Sandnes kommune
Forhandlings-/HR-rådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vi søker etter deg som har erfaring innen både HR og lønnsforhandlinger til en delt stilling innen disse fagområdene. Som rådgiver får du en mulighet til å arbeide innen to spennende fagområder som gir deg en unik mulighet til å arbeide både i bredde og dybde – og til å samarbeide med både tillitsvalgte og ledere.
Den ledige stillingen vil først være tilknyttet Organisasjonsdirektør sin stab. En vil i det daglige rapportere til Forhandlingsleder, og arbeide hovedsakelig innen forhandlingsområdet. På sikt vil stillingen bli overført til HR-avdelingen med en fordeling av arbeidsoppgaver med 50 % forhandling og 50 % HR-lederstøtte.
Tjenesteområdet Organisasjon består av følgende fagområder: Dokumentsenter, Servicekontor, Digitalisering/ IT, Politisk sekretariat, HR, HMS, Beredskap og Forhandling. Det er mulighet for snarlig tiltredelse.
Sandnes kommune har ca 7.000 ansatte, 25 fagforeninger og ca. 370 ledere med personalansvar.
Kvalifikasjoner:
- Minimum 4 årig høyere relevant utdannelse (rådgiver). Relevant bachelor og lang erfaring fra HR- og lønnsforhandlinger kan kompensere for krav om 4. årig høyere utdannelse
- Relevant erfaring innen tariff og gjennomføring av lokale forhandlinger vektlegges
- Erfaring innen relevante oppgaver knyttet til HR-lederstøtte
- Kjennskap til offentlig virksomhet og kommunal sektor
- God kjennskap til aktuelle lov og tariffavtaler – det er også ønskelig med kjennskap innen arbeidstid og turnus
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Gode norskkunnskaper – skriftlig og muntlig – minimum nivå B2
- God digital kompetanse innen HR-system/ forhandlingssystem og Excel
Personlige egenskaper:
- Engasjer og en drivkraft innen fagområdene
- Tydelig og evne til å skape et godt samarbeid med tillitsvalgte og ledere
- Målrettet og resultatorientert
- Analytisk, strukturert, systematisk og god på IT-systemer (særlig excel og HR-systemer)
- Fleksibel, endrings- og løsningsfokusert
- Godt humør og bidra aktivt til et godt arbeidsmiljø
- Dyktig på kommunikasjon og formidling – både muntlig og skriftlig
Vi tilbyr:
- Utfordrende, spennende og krevende arbeidsoppgaver med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Frihet i utførelsen av eget arbeid med stor mulighet til å påvirke og forme egen arbeidsdag
- Fleksibel arbeidstid og gode kolleger
- Lønn etter avtale
- Sandnes kommune har nytt og moderne rådhus som ligger sentralt plassert i forhold til kollektivtransport som jernbane og buss
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunes svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons – og forsikringsordningen
Företag
Sandnes kommuneAnsökningstiden
19.01.2025Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
6002201Se här för andra jobb från Sandnes kommune