• Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    19.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6002201
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
Ledigt jobb

Sandnes kommune

Forhandlings-/HR-rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker etter deg som har erfaring innen både HR og lønnsforhandlinger til en delt stilling innen disse fagområdene. Som rådgiver får du en mulighet til å arbeide innen to spennende fagområder som gir deg en unik mulighet til å arbeide både i bredde og dybde – og til å samarbeide med både tillitsvalgte og ledere.

Den ledige stillingen vil først være tilknyttet Organisasjonsdirektør sin stab. En vil i det daglige rapportere til Forhandlingsleder, og arbeide hovedsakelig innen forhandlingsområdet. På sikt vil stillingen bli overført til HR-avdelingen med en fordeling av arbeidsoppgaver med 50 % forhandling og 50 % HR-lederstøtte.

Tjenesteområdet Organisasjon består av følgende fagområder: Dokumentsenter, Servicekontor, Digitalisering/ IT, Politisk sekretariat, HR, HMS, Beredskap og Forhandling. Det er mulighet for snarlig tiltredelse.

Sandnes kommune har ca 7.000 ansatte, 25 fagforeninger og ca. 370 ledere med personalansvar. 

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 4 årig høyere relevant utdannelse (rådgiver). Relevant bachelor og lang erfaring fra HR- og lønnsforhandlinger kan kompensere for krav om 4. årig høyere utdannelse
  • Relevant erfaring innen tariff og gjennomføring av lokale forhandlinger vektlegges
  • Erfaring innen relevante oppgaver knyttet til HR-lederstøtte
  • Kjennskap til offentlig virksomhet og kommunal sektor
  • God kjennskap til aktuelle lov og tariffavtaler – det er også ønskelig med kjennskap innen arbeidstid og turnus
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Gode norskkunnskaper – skriftlig og muntlig – minimum nivå B2
  • God digital kompetanse innen HR-system/ forhandlingssystem og Excel

Personlige egenskaper:

  • Engasjer og en drivkraft innen fagområdene
  • Tydelig og evne til å skape et godt samarbeid med tillitsvalgte og ledere
  • Målrettet og resultatorientert
  • Analytisk, strukturert, systematisk og god på IT-systemer (særlig excel og HR-systemer)
  • Fleksibel, endrings- og løsningsfokusert
  • Godt humør og bidra aktivt til et godt arbeidsmiljø
  • Dyktig på kommunikasjon og formidling – både muntlig og skriftlig

Vi tilbyr:

  • Utfordrende, spennende og krevende arbeidsoppgaver med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Frihet i utførelsen av eget arbeid med stor mulighet til å påvirke og forme egen arbeidsdag
  • Fleksibel arbeidstid og gode kolleger
  • Lønn etter avtale
  • Sandnes kommune har nytt og moderne rådhus som ligger sentralt plassert i forhold til kollektivtransport som jernbane og buss
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunes svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons – og forsikringsordningen
 

  • Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    19.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6002201
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune