Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
25.02.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2020, SKEDSMOKORSET
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
6053899Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
Lillestrøm Kommune
Fastlege - Skedsmokorset legesenter
Offentlig forvaltning
Vi har ledig fastlegehjemmel ved Skedsmokorset legesenter. Tiltredelse etter nærmere avtale. Nåværende listelengde er ca. 1250 pasienter.
Skedsmokorset legesenter har lyse, trivelige og nyoppussede lokaler i 2. etg. i Skedsmo Senter. Rimelig husleieavtale. Legesenteret ligger like ved E6, 8 km fra Oslo. Gode parkeringsforhold. Legegruppen består i dag av 7 fastleger som alle har eget kontor, samt turnuslege. Meget godt og stabilt kollegialt miljø. Gode samarbeidsforhold med helseavdelingen i kommunen.
Legesenteret er veldrevet og velutstyrt med bl.a. EKG, 24-timers blodtrykksmåling og spirometri. 2 egne rom for gynekologi og 2 skiftestuer for kirurgi/sårbehandling. Vi har eget laboratorium med en rekke hurtigtester, samt sendeprøver. 6 erfarne og dyktige legesekretærer i til sammen 4,3 stillinger.
Legesenteret er organisert som aksjeselskap og legene er selvstendig næringsdrivende. Driften av senteret deles administrativt mellom legene, og det er kollegial fraværsdekning ved kurs og ferier. Legesenteret benytter WebMed journalsystem og har Convene betalingsterminal.
Det forutsettes at lege som ansettes også skal tilby legetjenester til pasienter med D-nummer og andre pasientgrupper uten fast lege som oppholder seg i kommunen og er i behov av nødvendig allmennlegetjenester. Det inngås egen avtale om kommunalt legearbeid for denne tjenesten og arbeidet etter denne avtalen skal skje fra eget legekontor og skal maksimalt omfatte 7,5 timer i uka.
Betingelser for overdragelse av praksis må avtales med nåværende praksisinnehaver i tråd med gjeldende avtaler. Ny lege må tiltre legesenterets interne samarbeidsavtale.
I tråd med bestemmelsene i Helsepersonelloven § 20a første ledd stilles det krav om politiattest ikke eldre enn 3 måneder før tiltredelse.
Kvalifikasjoner:
- Norsk autorisasjon uten begrensning. Gjennomført turnustjeneste, LIS1 eller tilsvarende
- Spesialist i allmennmedisin eller påbegynt spesialisering. Søker som ikke er spesialist i allmennmedisin må forplikte seg til å gjennomføre spesialiseringen etter egen avtale med kommunen
- Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig
- Relevant erfaring fra allmennmedisin i Norge
- Erfaring med å drifte egen fastlegepraksis i Norge vektlegges
- Høy faglig kompetanse og god klinisk vurderingsevne
Personlige egenskaper:
- Gode samarbeidsevner
- Stor motivasjon, engasjement og interesse for å drifte legekontor
- Stor arbeidskapasitet
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr:
Kommunen legger til rette for ALIS, og kan skaffe veileder, utdanningsplan og gi økonomiske støtte til gjennomføring av kurs og andre læringsaktiviteter i forbindelse med spesialiseringen. Det kan også gis kompensasjon for redusert produktivitet i årene man er ALIS. Kommunen har egen rådgiver for leger i spesialisering, som følger opp den enkelte ALIS.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen.
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
25.02.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2020, SKEDSMOKORSET
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
6053899Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune