Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Familieveileder Ressurs- og familieteam

Offentlig forvaltning

SAMMEN FOR EN GOD OPPVEKST

For å kunne møte behovet for tiltak søker vi nå etter deg som har et særlig engasjement for arbeid med barn og deres familier. 
Vi har for tiden to ledige stillinger som familieveiledere. Til den ene stillingen er det krav om relevant master og til den andre er det krav om klinisk videreutdanning.  Stillingene ligger pt. til seksjon Ungdom.

Ressurs- og familieteamet er en avdeling i kommunalområde barnevern i Lillestrøm kommune. Vi er organisert i tre seksjoner: sped- og små 0-5 år, barn 6-12 år og ungdom 13-18/25 år. Avdelingen består av avdelingsleder, seksjonsledere, familieveiledere og psykolog. Vi er en tverrfaglig sammensatt avdeling med høy kompetanse. De ansatte har ulik helse-, sosial-, og pedagogisk utdanning. Videre har alle tilleggsutdanninger, eksempelvis familieterapi, miljøterapi, psykisk helse. 
Hos oss er det et stort faglig engasjement og høyt fokus på kvalitet i tiltakene vi leverer. Det er et raust og godt arbeidsmiljø - og dette er en verdi vi setter høyt i det daglige. Vi er en avdeling med fokus på utvikling av tiltakstilbudet til barnevernets familier for å sikre rett tiltak til rett tid. For å gi de et helhetlig tilbud vektlegges utstrakt grad av samarbeid med andre tjenester. Ved ansettelse i Ressurs- og familieteamet blir man tilknyttet en av seksjonene, men vi jobber på tvers og benytter ressurser og kapasitet til det beste for våre barn, unge og familier.   

Kvalifikasjoner:

  • Helse-, sosialfaglig-, pedagogisk grunnutdanning på bachelornivå
  • Relevant master (en stilling) Klinisk videreutdanning (en stilling)
  • Erfaring fra arbeid med barn/ ungdom og deres familier
  • Det er ønskelig med erfaring fra 1. linje barnevern
  • For stilingene er det ønskelig med erfaring og kompetanse fra aldersgruppene
  • Det kreves svært gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
  • Sertifikat klasse B

Før tiltredelse må det legges frem politiattest, som ansatt i Ressurs- og familieteamet utføres hjelpetiltak etter Lov om barneverntjenester kap 3, og det er krav til politiattest ihht samme lov § 6-10 første ledd, jf. forskrift om politiattest i barnevernet § 4 jf. politiregisterloven § 39 første ledd.

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Personlige egenskaper:

Vi er opptatt av å:  
«Ha et ressursfokus og skape håp for endring. Møte familiene med respekt, nysgjerrighet og kjærlighet. Gi tjenester med høyt faglig nivå og tørre å tenke utenfor boksen. Utarbeide/jobbe etter felles mål med familiene og starte jobbingen der familien er. Være redelige og vise ydmykhet og respekt»

Vi vil at du: 

  • Har faglig engasjement for våre barn og familier, og evne til å stå i komplekse utfordringer
  • Liker å ta initiativ 
  • Er fleksibel og nytenkende
  • Kan arbeide selvstendig og i team, og bidrar til gode samarbeidsrelasjoner
  • Har evne til å arbeide strukturert og målrettet
  • Har evne til å mestre et høyt arbeidstempo 

Vi tilbyr:

Vi er opptatt av å:  
«Bidra til å skape et trygt miljø hvor det er rom for å dele oppturer og nedturer. Spille hverandre gode og gi rom for forskjellighet. Etterstrebe å være faglig oppdaterte og dra nytte av hverandres kunnskap og erfaringer. Være høflige mot hverandre, gi omsorg og vise raushet overfor hverandre.
Sammen skape arbeidsglede via humor og delta aktivt sosialt» 

Vi kan love deg: 

  • Faglig spennende arbeidsoppgaver og utviklingsmuligheter
  • Godt arbeidsmiljø med dyktige kolleger
  • Fokus på leder- og kollegastøtte
  • Intern oppfølging/ veiledning 
  • Ekstern veiledning 
  • Mulighet for å delta i tverrfaglig arbeidsgrupper/prosjekter internt i kommunen og ut mot eksterne samarbeidspartnere
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter hovedtariffavtalen 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
  • Aktivt bedriftsidrettslag
  • Bedriftshelsetjeneste  

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.