• Företag
    Bærum kommune
  • Ansökningstiden
    20.09.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3110369
  • Se här för andra jobb från Bærum kommune
  • Uppdaterad 28.08.2020
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bærum kommune

Familieveileder i barnevern

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Bærum kommune er en av Norges største barneverntjenester med ca. 125 årsverk og 140 ansatte. Barneverntjenesten består av barnevernsjef, avdeling stab og seks fagavdelinger; avdeling barnevernvakt, mottak og akutt, avdeling undersøkelse, avdeling barn, avdeling ungdom, avdeling omsorg og avdeling tiltak. Barneverntjenesten ønsker å gå foran innen kvalitetsarbeid på barnevernområdet og gjennomføring av barnevernreformen, drifter spesialiserte hjelpetiltak som FFT og MST-CAN og er vertskommune for Asker og Bærum barnevernvakt.

Avdeling tiltak har en bred portefølje av differensierte barnevernfaglige hjelpetiltak til barn og unge i alderen 0-18 år og deres familier. Dette omfatter blant annet barnevernfaglig familieveiledning, gruppetilbud til barn, samt FFT som er et evidensbasert hjelpetiltak, og ABC som er et foreldrestøttende tiltak for foreldre med barn i alderen 6-24 mnd. PMTO implementeres i 2020/2021. Barneverntjenesten i Bærum har formalisert samarbeid med flere forsknings- og kompetansemiljøer om utvikling av hjelpetiltak etter barnevernloven.

Tiltredelse etter avtale.

Arbeidsoppgaver
  • Barnevernfaglig familieveiledning med barn og familier iht. tiltaksplan
  • Både individuell veiledning og oppfølging av gruppetilbud kan være aktuelt
  • Samarbeide med barnevernkonsulent i oppfølgeravdelingene om faglige vurderinger underveis i tiltaksforløpet   
  • Etterleve kunnskapsbaserte og virksomme metoder i veiledningen
  • Delta i kvalitetsutvikling i avdelingen som sådan
  • Dokumentasjon og forvaltningsoppgaver i tiltaksarbeidet   
Kvalifikasjoner
  • Bachelor i barnevern eller sosialt arbeid
  • Relevant videreutdanning eller mastergrad i klinisk arbeid/endringsarbeid i familier som lever i vanskelige livssituasjoner  
  • Kompetanse i relevante terapeutiske og teoretiske metoder/tilnærminger i arbeid med barn/unge og familier
  • Oppdatert barnevernfaglig erfaring og kompetanse   
  • Erfaring fra barneverntjenesten er ønskelig  
  • Erfaring fra terapeutisk endringsarbeid vektlegges  
  • Erfaring fra samarbeid med andre instanser og deres systemer vektlegges   
  • Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
  • Evne til god og tillitsbyggende kommunikasjon med mennesker i vanskelige livssituasjoner, kollegaer og samarbeidsinstanser
  • Inneha god rolleforståelse og samarbeidsevner 
  • Evne til å arbeide selvstendig
  • Evne til og erfaring fra å arbeide strukturert og planmessig   
  • Stor arbeidskapasitet og interesse for faglig og etisk refleksjon  
  • Lærevillig, robust og tåle eventuell variasjon i arbeidstempo  
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne  
Vi tilbyr
  • Opplæring i Kvellomodellen og Barnesamtalen DCM
  • Arbeid i en av Norges største barneverntjenester som
    • aktivt deltar på en rekke utviklingsarenaer og etterstreber å være i forkant av den faglige utviklingen 
    • tør å satse og prøve ut nye veier og metoder innen barnevernfaget og, og som arbeider strategisk og systematisk med kvalitetsutvikling 
    • er utviklingsorientert og endringsrettet, og som er opptatt av arbeidsmiljøet
    • gir tilbud om opplæring i Kvellomodellen og Barnesamtalen DCM 
  • Kompetanseutviklingsstipend 
  • Offentlig tjenestepensjonsordning  
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland

Annet:

  • En forutsetning er mulighet for å arbeide fleksibelt. Noe ettermiddagsarbeid må påregnes
  • Politiattest vil kreves ved ansettelse, jf. lov om barnevern § 6-10 og forskrift om politiattest § 6
  • Bærum kommune legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med flerkulturell bakgrunn
  • Bærum kommune er en IA (inkluderende arbeidsliv)-virksomhet
  • Originale vitnemål og attester vil etterspørres ved intervju 
 

  • Företag
    Bærum kommune
  • Ansökningstiden
    20.09.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3110369
  • Se här för andra jobb från Bærum kommune
  • Uppdaterad 28.08.2020