• Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    14.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5831822
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 02.08.2024
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Oslo kommune

Fagutvikler

Offentlig forvaltning

NAVs overordnede mål er å gi mennesker muligheter til arbeid og aktivitet, og sikre rettigheter til velferdsytelser. NAV Oslo har en partnerskapsavtale med Bydel Gamle Oslo for å gjennomføre sitt samfunnsoppdrag om å tilby bydelens innbyggere arbeids- og velferdstjenester.

NAV Gamle Oslo er et utviklingsorientert NAV-kontor i bydelen Gamle Oslo med ca. 230 dyktige medarbeidere, fordelt på ulike avdelinger og team. Hos oss finner du fantastiske kollegaer med kompetanse på områder som arbeidsinkludering, integrering, sosialfaglig oppfølging og rekruttering. Samlokaliseringen med bydelens øvrige tjenestetilbud legger til rette for god samhandling til innbyggernes beste.

Vedtaksteamet saksbehandler søknader om økonomisk stønad etter sosialtjenesteloven. Øvrig saksbehandling etter sosialtjenesteloven ligger avdelingene som har ansvar for oppfølging av brukere. Denne fordelingen av ansvar mellom økonomi og oppfølging skal understøtte muligheten til å spesialisere og øke kvaliteten i de to fagområdene. Målet er gode tjenester til våre brukere gjennom effektiv saksbehandling av høy kvalitet. 

Vi søker etter en rutinert og kompetent fagutvikler til en fast 100 % stilling i Vedtaksteamet. Her får du være med på å utvikle Vedtaksteamet til å bli enda bedre. Det forventes at fagutvikler har god helhetsforståelse for NAV og NAV`s mål. Stillingen er sammensatt, og ulike arbeids- og samarbeidsformer vil bli prøvd ut.

Fagutvikler skal kjenne til sosialtjenesteloven, virkemidlene i Nav og være en pådriver for å få folk ut i arbeid og aktivitet. Stillingen krever stor evne til å drive forbedring og utvikling samt oppdatert fagkunnskap. Som fagutvikler er det viktig å ta initiativ til forbedringer, være kreativ og bidra til effektivisere saksbehandlingen. Ansvar for egen portefølje må påregnes og fagutvikleren må forvente å bli fulgt opp på resultat. Fagutvikler skal behandle søknader om økonomisk stønad etter lov om sosiale tjenester og kunne klagebehandle saker fra Statsforvalteren. 

Vi ønsker oss en fagutvikler med noen års arbeidserfaring. Om du i tillegg kan identifisere deg med NAV`s samfunnsoppdrag, liker å jobbe med mennesker og er tilpasningsdyktig, er du en spennende kandidat for oss.

Hvorfor jobbe hos oss? Hos oss vil du få mange spennende utfordringer og stor faglig utvikling. Vi lover deg ingen like arbeidsdager og et arbeidsmiljø preget av høy fagkompetanse, godt kollegialt samhold og mye humor.

Kjenner du deg igjen i beskrivelsen? Har du lyst til å bli en del av oss og gjøre en god jobb for våre innbyggerne våre? Søk da vel :-)

Kvalifikasjoner:

Må-krav: 

  • Relevant høyere utdanning, minimum på bachelornivå. For søkere med spesielt relevant erfaring kan deler av utdanningskravet fravikes
  • Erfaring med saksbehandling av offentlige tjenester og ytelser
  • Erfaring med sosialtjenesteloven i Nav
  • Kompetanse om forvaltningsrett og god forvaltningsskikk
  • Relevant erfaring, for eksempel fra kartlegging, veiledning og oppfølging mot jobb, rådgivning, saksbehandling, inkluderings- og/eller oppfølgingsarbeid
  • Gode digitale ferdigheter og omstillingsevne
  • Gode kommunikasjons- og formidlingsevner i norsk – skriftlig og muntlig


Ønskelige kvalifikasjoner:

  • Erfaring med koordinering av tjenester og tverrfaglig samarbeid
  • Erfaring med arbeidsformidling og/eller karriereveiledning
  • Kompetanse på psykisk helse og rus eller innen barn-/familiefeltet

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som er flink til å bygge relasjoner og skape tillit. Du har gode samarbeidsevner, og i møte med andre mennesker tar du motivatorrollen og du ser muligheter fremfor begrensninger. Du er omstillingsdyktig og nysgjerrig av natur. Hos oss er det hektiske arbeidsdager og til tider mange baller i luften, så vi trenger at du er målrettet, god på å prioritere arbeidsoppgaver og strukturere hverdagen din. Til tider vil det være krevende situasjoner som oppstår, men det takler du og står godt i.

  • Strukturert, effektiv og systematisk
  • Stor arbeidskapasitet og overholder tidsfrister
  • Jobber godt under press og har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne.
  • Beslutningsdyktig og handlingsorientert  
  • Håndterer stress og press
  • Effektiv med et godt øye for kvalitet og resultat
  • Gode evner til å bygge relasjoner, og godt samarbeid med kolleger og samarbeidspartnere
  • Evner å jobbe selvstendig og involvering i team
  • God til å presentere, vant med å holde foredrag
  • Tar initiativ, er løsningsorientert og ser muligheter framfor begrensninger   
  • Tålmodig og raus 
  • Har pågangsmot og er komfortabel med en hektisk arbeidshverdag   
  • Tilegner deg aktivt kunnskap og deler villig med andre 
  • Har godt humør

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

Lønnsplassering i lønnstrinn 47 (kr 739.000,-) i Oslo Kommunes regulativ. 

  • Hybrid arbeidshverdag med mulighet for å jobbe fra flere steder.
  • Stort og moderne NAV-kontor som er opptatt av kvalitet i tjenestene til bydelens innbyggere.
  • Aktivitetsbasert arbeidsplass etter ABW-konseptet som blant annet innebærer økt fleksibilitet, mer samarbeid, deling av kompetanse, og at du jobber i ulike soner tilpasset din arbeidshverdag og dine oppgaver.
  • Stor og spennende bydel med vilje til å satse på innovasjon og utvikling.
  • Samfunnsnyttige og motiverende arbeidsoppgaver i tråd med NAVs virksomhetsstrategi.
  • Arbeidssted i bydelshuset der du har tilgang til bydelens øvrige tjenester.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring.
  • Moderne lokaler med blant annet aktivitetsrom, hvilerom og mindfulnessrom. Tilgang til treningsrom med apparater.
  • Sentral beliggenhet med gode kollektivtilbud. Sykkelparkering i kjelleren!
  • Personalrestaurant, eller mulighet til å benytte mangfoldet av gode restauranter, kafeer og butikker rett utenfor døren på Tøyen torg.
  • Tiltredelse snarest etter avtale.
 

  • Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    14.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5831822
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 02.08.2024