Company
Bergen kommuneApplication deadline
18.01.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5253, SANDSLI
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
4935824Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 03.01.2023
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Bergen kommune
Fagrådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Barneverntjenesten har ansvar for å gi tjenester til barn og unge etter Lov om barneverntjenester, og er delt inn i 4 byområder i Bergen kommune. I byområdet Fana og Ytrebygda drives barneverntjenesten fra avdelingene på Nesttun og på Sandsli, og har til sammen 54 fagstillinger. Avdelingene skal samlokaliseres våren 2023.
Barneverntjenesten er opptatt av å arbeide åpent og systematisk, og i samarbeid med dem saken gjelder. Tjenesten har de siste årene satset særlig på kompetanse innen utredning og oppfølging av barn som bor utenfor hjemme, og er med i utviklingsarbeidet «Mitt Liv». Dette medfører forpliktelser til å jobbe etter anbefalingene til god praksis for et barnevern som samarbeider med barn og unge. Grunnholdningen er at barn er eksperter på egne liv, barn skal lyttes til og barns mening skal komme tydelig fram i alle prosesser.
Barneverntjenesten i Fana og Ytrebygda har nå ledig 1 fast 100 % stilling som fagrådgiver. Dette er annengangs utlysning. Stillingen blir tilknyttet begge lokasjonene, og er plassert i enhetsleders stab sammen med juridiske rådgivere, psykolog, økonom og fagkonsulent. Fagstab gir rådgivning til enhetsleder, avdelingsledere og kontaktpersoner. Som fagrådgiver vil du bl.a. være en støttefunksjon for kontaktpersoner som har ansvar for å undersøke at barn og unge har det godt hjemme, og vil kunne bidra til positiv endring for dem. Arbeidsoppgavene innebærer faglige utfordringer med rom for selvstendig arbeid.
Vi søker deg som er god til å bygge relasjoner, og opptatt av å skape resultater sammen med medarbeiderne. Vi har et godtarbeidsmiljø med høy trivselsfaktor, og er opptatt av kompetanse og kvalitet.
Arbeidsoppgaver:
- Gi støtte og veiledning til ansatte i spesielt sårbare faser i en barnevernssak
- Gjennomføre kompetanseutviklingstiltak, internundervisning, opplæring og veiledning i enheten
- Bidra i arbeid med kvalitetsforbedring og internkontroll
Kvalifikasjoner:
- Relevant master- eller bachelorgrad kreves. For kandidater med bachelorgrad kreves minimum 60 stp i relevant videreutdanning i tillegg.
- Minst fire års erfaring fra arbeid med saksbehandling i barnevernstjenesten er en forutsetning
- Det er også ønskelig at du har veiledningskompetanse eller erfaring med kollegaveiledning
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk er nødvendig
- Grunnleggende IKT-kompetanse er en forutsetning, og kjennskap til klientsystemet Familia er ønskelig.
- Fremleggelse av gyldig politiattest kreves før tiltredelse
Personlige egenskaper:
- Arbeidsoppgavene forutsetter god evne til faglig refleksjon og utvikling, og fokus på løsninger og medbestemmelse fra partene
- Kandidaten må ha god arbeidskapasitet, tåle å arbeide under press med korte tidsfrister og være fleksibel
- Det kreves evne til å jobbe helhetlig og strukturert, både selvstendig og i samarbeid med andre
- Det er en forutsetning at kandidaten har forståelse for barns medvirkning, og dokumentasjonskravet i barnevernet
- Kandidaten må være tillitsskapende, og mestre å bygge gode og trygge relasjoner
- Bidra til et godt arbeidsmiljø gjennom godt humør og raushet.
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Å få bidra til å beskytte barn og unge i samfunnet
- Deltagelse i spennende utviklingstiltak innen fagområdet
- Varierte arbeidsoppgaver og faglig utvikling i et kompetent, engasjert og godt arbeidsmiljø
- Lønn etter utdanning og praksis
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- En inkluderende arbeidslivsbedrift
- Fleksibel arbeidstid
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt fra offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25, annet ledd. Søker vil i så fall bli varslet om dette.
Company
Bergen kommuneApplication deadline
18.01.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5253, SANDSLI
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
4935824Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 03.01.2023