• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    01.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4879275
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 17.11.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Fagrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten Bergenhus og Årstad er en av fire barneverntjenester i Bergen kommune. Våre brukere er barn og deres familier. Barneverntjenesten i Bergenhus og Årstad er opptatt av å arbeide systematisk, og vi er særlig opptatt av at barnets stemme skal høres og at barnet skal medvirke. Vi er opptatt av å finne gode og trygge løsninger for barn og en av satsingsområdene våre er å involvere barnets nettverk i vårt arbeid.
Vi har til sammen 63 fagstillinger fordelt i 7 avdelinger.  Der 2 avdelinger jobber med omsorg og ettervern mens 5 av avdelingene arbeider med undersøkelse og tiltak.  
Vårt tjenestested ligger i nyoppussede moderne lokaler i Bergen sentrum og Sandviken.

Barneverntjenesten i Bergenhus og Årstad har nå ledig 1 fast 100 % stilling som fagrådgiver. Stillingen er plassert i enhetsleders stab sammen med juridiske rådgivere, psykolog, økonom og fagkonsulent. Fagstab gir rådgivning til enhetsleder, avdelingsledere og kontaktpersoner. Som fagrådgiver vil du bl.a. være en støttefunksjon for kontaktpersoner som har ansvar for å undersøke at barn og unge har det godt hjemme, og vil kunne bidra til positiv endring for dem. Arbeidsoppgavene innebærer faglige utfordringer med rom for selvstendig arbeid.
Vi søker deg som er god til å bygge relasjoner, og opptatt av å skape resultater sammen med medarbeiderne. Vi har et godt arbeidsmiljø med høy trivselsfaktor, og er opptatt av kompetanse og kvalitet.

Arbeidsoppgaver:

  • Gi støtte og veiledning til ansatte i spesielt sårbare faser i en barnevernssak
  • Gjennomføre kompetanseutviklingstiltak, internundervisning, opplæring og veiledning i enheten
  • Bidra i arbeid med kvalitetsforbedring og internkontroll

Kvalifikasjoner:

  • Relevant master- eller bachelorgrad kreves. For kandidater med bachelorgrad kreves minimum 60 stp i relevant videreutdanning i tillegg. 
  • Minst fire års erfaring fra arbeid med saksbehandling i barnevernstjenesten er en forutsetning
  • Det er også ønskelig at du har veiledningskompetanse eller erfaring med kollegaveiledning
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk er nødvendig
  • Grunnleggende IKT-kompetanse er en forutsetning, og kjennskap til klientsystemet Familia er ønskelig.
  • Fremleggelse av gyldig politiattest kreves før tiltredelse

Personlige egenskaper:

  • Arbeidsoppgavene forutsetter god evne til faglig refleksjon og utvikling, og fokus på løsninger og medbestemmelse fra partene
  • Kandidaten må ha god arbeidskapasitet, tåle å arbeide under press med korte tidsfrister og være fleksibel
  • Det kreves evne til å jobbe helhetlig og strukturert, både selvstendig og i samarbeid med andre
  • Det er en forutsetning at kandidaten har forståelse for barns medvirkning, og dokumentasjonskravet i barnevernet
  • Kandidaten må være tillitsskapende, og mestre å bygge gode og trygge relasjoner
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø gjennom godt humør og raushet. 
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Å få bidra til å beskytte barn og unge i samfunnet
  • Deltagelse i spennende utviklingstiltak innen fagområdet
  • Varierte arbeidsoppgaver og faglig utvikling i et kompetent, engasjert og godt arbeidsmiljø
  • Lønn etter utdanning og praksis
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • En inkluderende arbeidslivsbedrift 
  • Fleksibel arbeidstid

 

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt fra offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25, annet ledd. Søker vil i så fall bli varslet om dette.

 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    01.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4879275
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 17.11.2022