Företag
Gjøvik kommuneAnsökningstiden
09.06.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5210044Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
- Uppdaterad 27.05.2023
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Gjøvik kommune
Fagleder regnskap
Offentlig forvaltning
Ledig 100 % stilling som fagleder regnskap i Gjøvik kommune.
Beskrivelse av arbeidsstedet:Økonomi stab er en del av sektor for administrasjon, forvaltning og teknisk drift i Gjøvik kommune, og består av 22 medarbeidere med hovedoppgaver knyttet til budsjett, rapportering, regnskap, fakturering, lønn, finans- og gjeldsforvaltning. En sentral oppgave for staben er å yte støtte og veiledning til kommunens ledelse, samt bistå i helhetlig styring og utvikling av kommunen. I samarbeid med de øvrige kommunene i Gjøvikregionen benytter vi økonomisystemet, Visma Enterprise Plus.
Fagleder regnskap er en spennende stilling med varierte og utfordrende oppgaver i et godt fagmiljø med gode kollegaer og utviklingsmuligheter.
Stillingen inngår i et team på 9 regnskapskonsulenter i avdeling for regnskap og lønn. Nærmeste overordnede er regnskapssjef.
Ansvarsområde og arbeidsoppgaver:Fagadministrativt ansvar for faggruppe regnskap, kommunens regnskaper og årsoppgjør.
Ansvar for koordinering av personalressurser i faggruppen.
Ansvar for å kvalitetssikre, avstemme og dokumentere aktuelle arbeidsprosesser og utført arbeid i henhold til gjeldende lov- og regelverk.
Identifisere, videreutvikle og gjennomføre forbedringstiltak innenfor regnskap og fakturering.
Ansvar for veiledning og opplæring innenfor sitt fagområde. Stillingen har faglig instruksjonsmyndighet innenfor sitt fag.
Andre oppgaver relatert til stillingens formål spesifiseres i individuell stillingsbeskrivelse utarbeidet og ajourført av nærmeste leder.
Stillingen har ikke personal- eller budsjettansvar.
Økonomisk høgskoleutdanning, relevant erfaring kan kompense for manglende formell utdannelse.
Krav om NKK-godkjent regnskapsfører eller autorisert regnskapsfører, eller at søker plikter å sertifisere seg som NKK-godkjent regnskapsfører innen to år.
God systemforståelse og motivasjon for automatisering og digitalisering av arbeidsprosesser
Gode datakunnskaper i Excel og økonomisystemer.
Det er en fordel med arbeidserfaring med økonomi- og regnskapsoppgaver i kommuner eller større virksomheter.
Det er en fordel med kompetanse innen momsfradrag/-kompensasjon.
Personlig egnethet vektlegges.
Personlige egenskaper:
Du er nysgjerrig på nye utfordringer og liker å finne gode løsninger sammen med andre.
Du kan jobbe selvstendig og effektivt, med høy grad av nøyaktighet.
Du kan håndtere høyt arbeidspress og korte frister i perioder.
Du må like å være i en operativ rolle som formidler av kunnskap og være trygg i samhandling med ledere og kollegaer.
Du er initativrik og tar eierskap til oppgaver og prosesser.
Selvstendige og varierte arbeidsoppgaver i et stort fagmiljø med moderne og gode IKT-løsninger.
Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter i et godt arbeidsmiljø.
Godt faglig nettverk med et etablert interkommunalt faglig samarbeid innen Gjøvikregionen, med bl.a. felles økonomisystem, kontostruktur og rutiner.
Kontorplass i et nytt, åpent og lyst kontorlandskap med gode muligheter for variasjon av plassering med prosjektsoner, ulike former for stillerom og muligheter for hjemmearbeid.
Fleksibel arbeidstid, lønn etter avtale og gode pensjons- og forsikringsordninger.
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.
Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Søknad:Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.
Företag
Gjøvik kommuneAnsökningstiden
09.06.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5210044Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
- Uppdaterad 27.05.2023