• Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    09.06.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5210044
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 27.05.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

Fagleder regnskap

Offentlig forvaltning

Ledig 100 % stilling som fagleder regnskap i Gjøvik kommune.

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Økonomi stab er en del av sektor for administrasjon, forvaltning og teknisk drift i Gjøvik kommune, og består av 22 medarbeidere med hovedoppgaver knyttet til budsjett, rapportering, regnskap, fakturering, lønn, finans- og gjeldsforvaltning. En sentral oppgave for staben er å yte støtte og veiledning til kommunens ledelse, samt bistå i helhetlig styring og utvikling av kommunen. I samarbeid med de øvrige kommunene i Gjøvikregionen benytter vi økonomisystemet, Visma Enterprise Plus.

Fagleder regnskap er en spennende stilling med varierte og utfordrende oppgaver i et godt fagmiljø med gode kollegaer og  utviklingsmuligheter.

Stillingen inngår i et team på 9 regnskapskonsulenter i avdeling for regnskap og lønn. Nærmeste overordnede er regnskapssjef. 

Ansvarsområde og arbeidsoppgaver:
  • Fagadministrativt ansvar for faggruppe regnskap, kommunens regnskaper og årsoppgjør.

  • Ansvar for koordinering av personalressurser i faggruppen.

  • Ansvar for å kvalitetssikre, avstemme og dokumentere aktuelle arbeidsprosesser og utført arbeid i henhold til gjeldende lov- og regelverk.

  • Identifisere, videreutvikle og gjennomføre forbedringstiltak innenfor regnskap og fakturering.

  • Ansvar for veiledning og opplæring innenfor sitt fagområde. Stillingen har faglig instruksjonsmyndighet innenfor sitt fag.

  • Andre oppgaver relatert til stillingens formål spesifiseres i individuell stillingsbeskrivelse utarbeidet og ajourført av nærmeste leder.

  • Stillingen har ikke personal- eller budsjettansvar.

Kvalifikasjoner:
  • Økonomisk høgskoleutdanning, relevant erfaring kan kompense for manglende formell utdannelse.

  • Krav om NKK-godkjent regnskapsfører eller autorisert regnskapsfører, eller at søker plikter å sertifisere seg som NKK-godkjent regnskapsfører innen to år.

  • God systemforståelse og motivasjon for automatisering og digitalisering av arbeidsprosesser

  • Gode datakunnskaper i Excel og økonomisystemer.

  • Det er en fordel med arbeidserfaring med økonomi- og regnskapsoppgaver i kommuner eller større virksomheter.

  • Det er en fordel med kompetanse innen momsfradrag/-kompensasjon.

  • Personlig egnethet vektlegges. 

Personlige egenskaper:

  • Du er nysgjerrig på nye utfordringer og liker å finne gode løsninger sammen med andre.

  • Du kan jobbe selvstendig og effektivt, med høy grad av nøyaktighet.

  • Du kan håndtere høyt arbeidspress og korte frister i perioder.

  • Du må like å være i en operativ rolle som formidler av kunnskap og være trygg i samhandling med ledere og kollegaer.

  • Du er initativrik og tar eierskap til oppgaver og prosesser.

Vi kan tilby:
  • Selvstendige og varierte arbeidsoppgaver i et stort fagmiljø med moderne og gode IKT-løsninger.

  • Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter i et godt arbeidsmiljø.

  • Godt faglig nettverk med et etablert interkommunalt faglig samarbeid innen Gjøvikregionen, med bl.a. felles økonomisystem, kontostruktur og rutiner.

  • Kontorplass i et nytt, åpent og lyst kontorlandskap med gode muligheter for variasjon av plassering med prosjektsoner, ulike former for stillerom og muligheter for hjemmearbeid.

  • Fleksibel arbeidstid, lønn etter avtale og gode pensjons- og forsikringsordninger.

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.

Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

 

 

 

 

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    09.06.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5210044
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 27.05.2023