• Företag
    Skiptvet kommune
  • Ansökningstiden
    14.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1816, SKIPTVET
    SKIPTVET
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4890422
  • Se här för andra jobb från Skiptvet kommune
  • Uppdaterad 24.11.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Skiptvet kommune

Fagleder politisk sekretariat og internkontroll

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kort om stillingen

Skiptvet kommune oppretter ny stilling i politisk sekretariat. Stillingen skal være bindeleddet mellom administrasjon og politisk nivå for å legge til rette for gode prosesser både i forberedelser og i etterkant av politiske møter. Stillingen innebærer saksbehandling, inkludert skjenke – salg- og serveringsbevilling, og være møtesekretær i formannskap- og kommunestyremøter.

Gjennomføring av valg annen hvert år er en viktig oppgave i stillingen.

I tillegg vil stillingen ha ansvar for kommunens internkontrollsystem; «Samsvar», og følge opp virksomhetenes internkontrollarbeid.

Det er ønskelig med rask tiltredelse. 

Beskrivelse

Stillingen innebærer:

- Være bindeledd mellom politikk og administrasjon

- Superbruker for administrasjonens møtemodul og møteprotalen for folkevalgte. Kommunen benytter Møte +

- For- og etterarbeid til politiske møter

- Møtesekretær for formannskapet og kommunestyre

- Være støtte til saksbehandlere i politiske saker

- Saksbehandling av skjenke -salg- og serveringsbevillinger

- Saksbehandling knyttet til områder som ikke naturlig faller under virksomhetenes ansvar

- Superbruker for internkontrollsystemet Samsvar og å bistå virksomhetene i dette arbeidet

 

Kvalifikasjoner

- Relevant høgskole – universitetsutdannelse. Erfaring kan kompensere for utdanning

- Erfaring fra offentlig sektor – kommunal virksomhet

- Kjennskap til relevant lovverk, bla kommunelov, forvaltningslov og offentlighetslov

- Saksbehandlerkompetanse

- God digital kompetanse

- Ønskelig med kjennskap til elektronisk sak – og arkivsystem og møtemodul, gjerne  Websak+ og Møte +

- Gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig

- Jobber selvstendig, er løsningsorientert og serviceinnstilt

 

Vi tilbyr

- Spennende og varierte arbeidsoppgaver

- Mulighet for å påvirke og utvikle stillingen

- Mulighet for hjemmekontor etter avtale

- Fleksitid

- Gode pensjons- og forsikringsordninger

- Hektisk og godt arbeidsmiljø

 

Lønn og vilkår

Lønn etter avtale

Arbeidstakere tilsettes i Skiptvet kommune på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, herunder pliktig medlemskap i KLP. Arbeidstaker må være forberedt på at arbeidssted og arbeidsoppgaver kan endres internt i kommunen.

 

Skiptvet kommune ønsker at ansatte skal representere mangfoldet i befolkningen og oppfordrer kvalifiserte personer å søke uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne og kulturell bakgrunn.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende har vesentlig grunn til det.  Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

  • Företag
    Skiptvet kommune
  • Ansökningstiden
    14.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1816, SKIPTVET
    SKIPTVET
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4890422
  • Se här för andra jobb från Skiptvet kommune
  • Uppdaterad 24.11.2022