• Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    10.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5015875
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 16.02.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rana kommune

Fagleder lønn

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Økonomiavdelingen i Rana kommune består av totalt 18 årsverk og ledes av økonomisjef. Avdelingen har ansvar for budsjett, finans, analyse, regnskap, lønn, innkjøp, eiendomsskatt, rapportering, plan og styring mv. Arbeidsformen kjennetegnes av utstrakt teamarbeid med høyt tempo, kompleksitet og variert innhold. Hos oss får kommuneorganisasjonen rådgivning, veiledning, faglig støtte og opplæring innenfor fagområdet økonomi.

Vi søker fagleder lønn i 100% fast ansettelse ved økonomiavdelingen i Rana kommune med oppstart 01.05.2023. Vi tar gjerne imot deg før den tid også.

Du blir en del av økonomisjefens faglederteam og vil ha stor påvirkning på utvikling av fagområdet. Teamet har ansvar for lønn, sykepenger- og sykepengerefusjon, pensjonsrapportering, lederstøtte, drift av lønnssystem og koordinering av lovpålagt rapportering innenfor fagområdet. Teamet er sentralt i digitaliserings- og utviklingsarbeidet som grenser inn mot HR- og organisasjonsavdelingen. Teamet har ansvar for at det foreligger oppdaterte rutiner og system til enhver tid i kommunens kvalitetsportal. 

Fagleder ivaretar faglig ansvar for teamets oppgaver etter oppdrag fra økonomisjef, herunder:

  • Planlegging, gjennomføring og kontroll av arbeidet på teamets ansvarsområde
  • Ansvar for drift og vedlikehold av lønnssystem.
  • Faglig rådgivning/veiledning ovenfor medarbeidere på lønnsområdet
  • Faglig rådgivning/veiledning til organisasjonen, herunder opplæring av ledere og andre som har behov for dette i sine roller.
  • Holde seg faglig oppdatert og være pådriver for utvikling innenfor fagfeltet.

Andre oppgaver innenfor økonomiavdelingens ansvarsområde kan tillegges stillingen.

Kvalifikasjonskrav:

  • Du har 3-5 års høyere utdanning innen økonomiske/administrative fag. Ved særlig relevant praksis kan utdanningskravet fravikes.
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Kunnskap om og erfaring fra lov- og avtaleverk på lønnsområdet og forståelse for hele lønnsprosessen
  • Kunnskap om eller erfaring fra offentlig sektor og hovedtariffavtalen
  • Kunnskap om/erfaring fra prosessledelse eller prosjektledelse vektlegge
  • Du har høy digital kompetanse og interesse for bruk av digitale verktøy.

Personlige egenskaper:

Vi søker etter deg som har/er

  • god prosessforståelse og gode samarbeidsevner
  • evne til å delegere, prioritere, motivere og ansvarliggjøre
  • stor arbeidskapasitet og motiveres av frister
  • utviklingsorientert – og ser morgendagens løsninger

Personlig egnethet vektlegges

Vi kan tilby:

  • Spennende og komplekse arbeidsoppgaver i et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
  • Stillingen gir god anledning til videreutvikling av eget arbeidsfelt
  • Mulighet for faglig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

To referanser må oppgis i søknaden, der den ene må være fra arbeidsgiver. Aktuelle søkere blir innkalt til intervju.

Fortrinnsrett for interne søkere vil bli tatt hensyn til ved ansettelsen.

Stillingskode og lønn fastsettes på grunnlag av utdanning, lønnsansiennitet og intern lønnsstruktur. Lønnsansiennitet beregnes ut fra vitnemål og attester, som må legges ved søknaden. Det gis tillegg for relevant tilleggs-/videreutdanning.

Vitnemål fra utenlandske høyskoler/universiteter må være NOKUT-godkjent.

Politiattest skal fremskaffes først når søkeren har fått tilbud om stilling. Stillingen tilbys under forutsetning av at attesten ikke viser anmerkninger som enten fører til utelukkelse fra ansettelse, eller at søker finnes uegnet etter Rana kommunes vurderinger.

Rana kommune praktiserer mer offentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.

Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement. Dette gjelder faste stillinger og stillinger som har minst to års varighet. Kommunen disponerer noen øremerkede barnehageplasser.

Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til

Økonomisjef Linn Carina Utsi tlf.: 411 084 31 eller epost: linncarina.utsi@rana.kommune.no

Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.

Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.

Søknadsfrist: 10.03.2023

 

 

 

  • Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    10.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5015875
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 16.02.2023