• Company
    Østre Toten kommune
  • Application deadline
    18.01.2026
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2850, LENA
    ØSTRE TOTEN
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6488461
  • Look here for other jobs from Østre Toten kommune
Vacancy

Østre Toten kommune

Fagleder for nytt felles landbrukskontor, 100 % fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Arbeidssted 
Landbrukskontorene i Vestre Toten og Østre Toten kommune er i prosess om sammenslåing. I den forbindelse søker vi nå etter den som skal ha den faglige ledelsen av et felles sammenslått landbrukskontor. Ansettelsesforholdet vil være hos Østre Toten kommune. Stillingen er organisert under tjenesteområde byggesak og landbruk, hvorav landbruk vil være et eget fagområde.  Arbeidssted er pt. ved rådhuset på Lena.

Om stillingen 

Du vil i denne stillingen ha det overordnede ansvaret for kommunenes landbruksforvaltning og utvikling av landbruksnæringen. Rollen kombinerer strategisk ledelse med faglig og tett oppfølging av ansatte, bønder, næringsaktører og offentlige myndigheter. Du blir en nøkkelperson i arbeidet med bærekraftig ressursforvaltning og lokal verdiskapning. Du vil være en del av lederteamet i tjenesteområdet, og ha et selvstendig ansvar for landbrukskontoret som vil være ditt teamVidere har du ansvar for daglig drift for teamet, med tanke på saker, oppfølging og veiledning av ansatte. Du skal også sikre at landbrukskontoret utvikles faglig. Videre skal du sikre at tjenesten drives forsvarlig innenfor gjeldende mål og lovverk. 

Fra ansettelse og frem til landbrukskontoret er sammenslått, vil du være en viktig nøkkelperson i sammenslåingsprosessen. 

Oppfølging av et vertskommunesamarbeid, økonomi og planer gjøres i samarbeid med tjenesteområdeleder.  

Arbeidsoppgaver 

  • Faglig ledelse av landbrukskontoret, med fagansvar og personaloppfølging.  
  • Planlegge, lede og følge opp møter og sikre fremdrift i fagutviklingsprosesser, inkludert mål-, tiltaksplaner, rutiner og prosedyrer i kvalitetssystemet. 
  • Ansvar for daglig drift, inkludert organisering av arbeidet og samarbeid med relevante aktører internt og eksternt 
  • Veilede og bistå ansatte i brukersaker og bidra til faglig utvikling 
  • Utføre ordinære arbeidsoppgaver i drift, innenfor jord, skog og miljøsaker 
  • Håndtering av statlige virkemidler innen jord, skog og miljø 
  • Prosjektarbeid 
  • Endringer i arbeidsoppgaver må påregnes 

Kvalifikasjoner 

Må krav: 

  • Minimum bachelorgrad innen relevante utdanninger for jordbruk, skogbruk eller naturforvaltning.
  • Kjennskap til offentlig landbruks- og miljøforvaltning samt tilskuddsordninger knyttet til fagområdet.
  • Førerkort klasse B

Ønskelig krav: 

  • Erfaring fra saksfeltene til et landbrukskontor 
  • Ledererfaring 

Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn. 

Personlige egenskaper  

  • Tydelig og trygg lederstil – du har evne til å ta beslutninger og stå i ansvaret 
  • Relasjonsbygger – du er god til å skape tillit og samarbeid med bønder, kolleger og eksterne aktører 
  • Strukturert og systematisk – du håndterer mange oppgaver og sikrer kvalitet i saksbehandlingen 
  • Løsningsorientert og fleksibel – du finner praktiske løsninger og tilpasser deg endringer 
  • Utviklingsorientert – du ser muligheter for innovasjon og bærekraftig utvikling i landbruket. Du er også en pådriver for digital utvikling innenfor ditt fagområde. 
  • God til å kommunisere – du formidler fagstoff klart, både skriftlig og muntlig 
  • Engasjert og samfunnsbevisst – du har interesse for lokal næringsutvikling og miljøhensyn 
Personlig egnethet vektlegges 

Vi tilbyr

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø. Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende reglement, lov- og avtaleverk. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

  • Company
    Østre Toten kommune
  • Application deadline
    18.01.2026
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2850, LENA
    ØSTRE TOTEN
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6488461
  • Look here for other jobs from Østre Toten kommune