• Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    10.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6316610
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
Ledigt jobb

Sandnes kommune

Fagleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten består av flere avdelinger: Mottak og barnevernvakt, Undersøkelse og oppfølging, Tiltak, og Omsorg og ettervern. Barnevernstjenesten arbeider etter FIT (Feedbackinformerte tjenester). Avdeling undersøkelse og oppfølging arbeider etter Lov om barnevern og søker fagleder i 100 % vikariat i teamet som jobber med ungdom mellom 12-18 år. Avdelingen består i dag av 4 team, hvorav hvert team f.t har 1 fagleder og 6-7 saksbehandlerstillinger.  Vi søker nå etter en fagleder som har gode samarbeidsevner og som er genuint opptatt av å finne løsninger som gjør at vi gir rett hjelp til rett tid og at dette gjøres i samarbeid med barn og foreldre.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelorgrad som sosionom eller barnevernspedagog
  • Ønskelig med erfaring ift barnevernsarbeid knyttet til ungdom
  • Erfaring i saksbehandlingsarbeid etter Lov om barnevern
  • Gode skriftlige - og muntlige fremstillingsevner
  • Gode datakunnskaper
  • Sertifikat for bil
  • Erfaring med bruk av FIT er ønskelig
  • Erfaring fra tverrfaglig- og tverretatlig arbeid
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter). 


Personlige egenskaper:

For at du skal være den riktige faglederen for oss må du ha gode evner innen system og struktur, og ha gode evner ift fagledelse av teamets ansatte. Du må ha gode refleksjonsferdigheter og analytiske evner, og være god på koordinering av teamets arbeidsoppgaver. Du må ha god arbeidskapasitet, være løsnings- og beslutningsdyktig og i tillegg ha en faglig trygghet. Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

 

Vi tilbyr:

  • Et spennende arbeidsfelt med faglig sterke medarbeidere
  • Faglig utvikling og kompetansebygging
  • Engasjerte medarbeidere
  • Konkurransedyktig lønn
  • Gode forsikrings- og pensjonsrettigheter
  • Disponible tjenestebiler
  • Fleksibel arbeidstid
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    10.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6316610
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune