• Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    01.12.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4319, SANDNES
    SANDNES
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5966526
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
Ledigt jobb

Sandnes kommune

Fagleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Mestringsenheten gir hjelp til innbyggere i Sandnes som er flyktninger eller har psykiske helse og eller avhengighetsutfordringer. Vi legger recoveryorienterte verdier og menneskerettigheter til grunn for arbeidet vårt, der vi fremmer håp, empowerment, mening i livet, samhørighet og identitet hos de vi gir hjelp.  

Hjelpen som tilbys er basert på Feedback Informed Treatment (FIT). Dette betyr konkret at vi innhenter tilbakemeldinger fra de vi gir hjelp til, deres familie og venner, ansatte og samarbeidspartnere. Vi bruker tilbakemeldingene i arbeidet med å utvikle tilbud. Vi legger til rette for samskaping, ansatte med erfaringskompetanse, fleksible og tilgjengelige tilbud, høy kompetanse hos ansatte, et lærende miljø, relasjonell velferd og jobber for å bidra til å redusere utenforskap og fremme gode lokalsamfunn. Du må kunne jobbe i tråd med dette for å trives hos oss.    

Du kan sjekke ut nettsiden vår her: 

https://www.sandnes.kommune.no/sti/helse/psykisk-helse-og-rus/  

https://www.sandnes.kommune.no/sti/sosiale-tjenester/flyktninger/bosetting-av-flyktninger/  


Vi har nå ledig vikariat i perioden 01.04.2025 - 31.12.2025 som fagleder i avdeling rask psykisk helse og aktivitet. 

Den psykiske helsehjelpen ved avdeling rask psykisk helsehjelp og aktivitet består hovedsakelig av korttidsintervensjoner rettet mot milde og moderate psykiske helseutfordringer. Personalgruppen er tverrfaglig sammensatt med 28 årsverk fordelt på 31 ansatte. Veien inn til våre tjenester går via mottakstjenesten for psykisk helse, hverdager mellom kl. 09-14. Det er et åpent, lavterskel kontaktpunkt for innbyggere, fastleger og andre 1. og 2.-linjetjenester i Sandnes kommune, som ønsker tilbud eller råd relatert til psykisk helse. Våre ulike tilbud er bygget opp etter RPH (rask psykisk helsehjelp)-modellen slik at hjelpen gis som rene mestringskurs, workshops i gruppe, assistert selvhjelp og samtalebehandling. Tilbudet vektlegger bruk av kognitiv terapi, motiverende intervju og FIT som en del av behandlingen. Mestringsenheten har fokus på kompetanseheving. Som ansatt i avdelingen vil du derfor få mulighet til å delta i utviklingen av tjenestene ved deltakelse i ulike arbeidsgrupper, kurs og fagdager.  

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i sykepleie eller vernepleie med norsk autorisasjon
  • Krav om videreutdannelse eller master innen psykisk helse
  • Ønskelig med videreutdanning i kognitiv terapi trinn 1 og 2
  • Ønskelig med erfaring med undervisning og formidling
  • Ønskelig med erfaring fra rask psykisk helsehjelp
  • Førerkort klasse B
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Engelske språkferdigheter er nødvendig
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
  • I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse

 

HPR-nummer oppgis i søknaden. Legg også ved vitnemål og attester.

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som er engasjert, har et godt humør og gode samarbeidsevner. Du er faglig nysgjerrig, og deler kunnskap som du tilegner deg. I tillegg evner du å se ressurser og utfordringer fra flere sider, og kan jobbe med sammensatte problemstillinger. Dette viser du ved å være løsningsorientert og ved at du mestrer å ta egne beslutninger. Videre er du god på å bygge og vedlikeholde relasjoner, og du ønsker å jobbe med utviklings- og endringsprosesser. Du er fleksibel, men samtidig strukturert i arbeidet ditt. Uforutsette hendelser er noe du takler på en god måte, og du vet hvordan du håndterer stress. Vi ønsker deg som trives med å jobbe både selvstendig og i team, og som ikke er redd for å be om hjelp når du trenger det.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Sentrale og nyoppussede lokaler i Jærveien 33
  • Jobb i et tverrfaglig fagmiljø som er i utvikling
  • Fleksitid
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Hjem-jobb-hjem avtale
 

  • Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    01.12.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4319, SANDNES
    SANDNES
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5966526
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune