Ledig stilling

Nordre Land kommune

Fagkoordinator/vernepleier- fast 100% stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har ledig en fast 100% stilling i miljøarbeidertjenesten. Stillingen er en kombinert 50% stilling som fagkoordinator i miljøarbeidertjenesten og 50% stilling som vernepleier ved Snertinn bofelleskap.
Stillingen innebærer arbeid på dagtid.

Miljøarbeidertjenesten består av fire avdelinger, Snertinn bofellesskap, Rudsgata bofellesskap, Furuholtet bofellesskap og Avlastningsenheten for barn og unge, samt et ambulerende team. Ambulerende team er
organisert under psykisk helse og rustjenesten og utfører vedtak om praktisk bistand, opplæring og veiledning der målgruppen er 24+ eller yngre som bor eller skal etablere seg. Miljøarbeiderjenesten har tilknyttet en fagkoordinator som jobber på tvers av tjenesten med fagutvikling.

Snertinn bofelleskap har ni leiligheter med fire leiligheter utenfor bofelleskapet. Der jobber det for tiden ca. 13 årsverk med egen nattevakt. Det er høy fagdekning i boligene og fagansvarlige har administrativ tid avsatt i turnus.

Nordre Land kommune er i gang med flere spennende og engasjerende utviklingsprosjekter i helse- og omsorgstjenesten. Som en del av teamet i Institusjon og bolig vil du være med å utvikle bærekraftige helse- og omsorgstjenester for framtida.

Arbeidsoppgaver

Fagkoordinator:

• Veiledning, faglig oppfølging og opplæring slik at andre blir i stand til å fylle sin rolle
• Følge opp fagteam i tjenesten
• Koordinering av tjenester til brukere, i samarbeid med ledere og fagteam
• Intern og ekstern samhandling og kontaktperson for Tildelingskotoret
• Faglig ansvar for timebasert miljøarbeidertjeneste til personer som bor i egne leiligheter som ikke er tilknyttet personalbase
• Ansvar for faglig oppfølging ved kjøp av tjenester
• Faglig oppfølging og informasjon til pårørende i samarbeid med tjenesten
• Tre inn ved fravær av miljøterapeut
• Koordinere arbeidet med elever og studenter i praksis
• Følge opp, og videreutvikle brukerråd
• Brukermedvirkning på alle nivåer
• Videreutvikle tjenesten og bidra sammen med fagteam/ledere til at tjenesten når de mål og krav som forventes
• Deltager i prosjekt / pådriver for prosjekt og utvikling
• Pådriver for fagutvikling
• Delta i CRPD- fagnettverk, samt pådriver for å utvikle og sikre dette i vår kommune
• Tverrfaglig samarbeid med både interne og eksterne faggrupper/instanser

Fagkoordinator har kontor på Landmo i sammen med virksomhetsleder og avdelingsledere

Vernepleier Snertinn bofelleskap:

  • Kartlegginger, registreringer, utarbeidelse av mål, iverksetting, dokumentasjon og evaluering av tiltak for å sikre den enkelte tjenestemottakers behov for tjenester
  • Sikre kontakt og samarbeid med pårørende og andre instanser
  • Iverksetting og oppfølging av ordinasjon av legemidler fra lege, samt administrasjon av legemidler i samsvar med gjeldende retningslinjer og prosedyre
  • Informasjon - og veiledning opp mot tjenestemottakere, ansatte, samarbeidspartnere, verge og pårørende
  • Gi opplæring og veiledning i tjenesteyting og fagsystemer
  • Delta i tverrfaglig samarbeid
  • Bistå avdelingsleder i utvikling av avdelingen og til rasjonell og faglig forsvarlig ressursforvaltning

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert vernepleier, og gjerne relevant videreutdanning
  • Lang arbeidserfaring med mennesker med funksjonsnedsettelse
  • Gjerne erfaring med bruk av fagsystemet Gerica, elektronisk pasientjournal og Mobil pleie
  • Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
  • Søkere må ha førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Du er en trygg fagperson med gode samarbeidsevner, men som også kan jobbe godt selvstendig
  • Du er flink til å kommunisere med både pasient, pårørende og kollegaer
  • Du har en positiv innstilling til endringer og utfordringer
  • Du tar initiativ og bidrar til utvikling
  • Du har evne og vilje til å gjøre en forskjell for pasienten
  • Du kan bidra til et åpent, inkluderende og godt arbeidsmiljø
  • Du innehar gode holdninger som står i tråd med kommunens verdier; Åpen, Offensiv og Ansvarlig

Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt.

For stillingen gjelder:

  • Vitnemål og attester skal ikke oversendes, men medbringes ved evt. intervju
  • Tilsettingsvilkår i henhold til gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
  • Politiattest etter hjemmel i helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse
  • Endringer i oppgaver ut i fra utvikling i tjenester og avdelingens behov må påregnes

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. 

Som forebyggende datasikkerhetstiltak orienterer vi om at vi aldri vil be om BankID-informasjon på noe som helst tidspunkt i søknadsprosessen.