Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
14.03.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5004, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4474993Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 28.02.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Fagkonsulent Hjelpemiddelhuset
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Hjelpemiddelhuset har ansvar for mottak og retur av hjelpemidler fra NAV- hjelpemiddelsentral Vestland
for brukere bosatt i Bergen Kommune. I tillegg har Hjelpemiddelhuset ansvar for kortidsutlån, samt tjenesten Fullstendig saksbehandling. Fullstendig saksbehandling innebærer at brukere og pårørende kan møte opp direkte i våre lokaler på Kokstad, og få hjelp til saksbehandling og lån av hjelpemiddel på stedet.
Hjelpemiddelhuset er en del av Enhet for aktivitet og mestring. Enheten er byomfattende, og består av responssenteret, aktivitetssenter, omsorgsboliger, støttekontaktordning, frivillighetskoordinatorer og kommunal hjelpemiddelservice. Kommunal hjelpemiddelservice består av servicemannstjenesten og hjelpemiddelhuset.
Da vår fagkonsulent har søkt seg nye utfordringer, har vi en ledig 100 % stilling omgående. Arbeidstids er dagtid fra 08.00 til 15.30. Dersom du er innovativ, fleksibel og løsningsorientert, er du velkommen til å søke.
Det er krav om politiattest etter gjeldende retningslinjer.
Arbeidsoppgaver:
- Bidra til samhandling, brukermedvirkning, tilgjengelighet og videreutvikling av fag knyttet til Fullstendig saksbehandling, og kommunens hjelpemiddelformidling.
- Ta i mot besøkende til tjenesten Fullstendig saksbehandling, og bistå med vurdering av hjelpemiddelbehov, veiledning og utlevering av enkle hjelpemidler.
- Journalføring og saksbehandling i Profil.
- Bidra til å ivareta og videreutvikle god flyt i tjenesten Fullstendig saksbehandling, og hjelpemiddelformidling som helhet. Dette innebærer oppfølging av interne systemer, dokumentasjon, samt interne rutiner og prosedyrer.
Kvalifikasjoner:
- 3- årig helsefaglighøyskoleutdanning, fortrinnsvis Ergoterapeut eller Fysioterapeut
- God norsk språklig fremstillingsevne, både muntlig og skriftlig tilsvarende Bergenstesten nivå 2.
- God IT forståelse og kunnskap (opplæring i spesifikke systemer vil bli gitt).
- Godkjent bestiller for NAV- Hjelpemiddelsentral sin bestillingsordning.
- Søkere med erfaring fra formidling av hjelpemidler vil bli foretrukket.
- Kjennskap til kommunens øvrige helsetjenester.
- Erfaring med bruk av Profil er en fordel.
Personlige egenskaper:
- Gode kommunikasjons og samarbeidsevner da man skal samarbeide tverrfaglig med både brukere, pårørende, kollegaer, andre helseinstanser, samt andre eksterne samarbeidspartnere.
- Positiv, serviceinnstilt og imøtekommende da man skal sørge for at alle henvendelser blir håndtert på en profesjonell måte.
- Evne til å jobbe systematisk og strukturert da det er flere prosesser som skal foregå samtidig.
- Trives med å jobbe både selvstendig og i team.
Vi tilbyr:
- Lønn etter tariff, Fysioterapeut (7066005) / Ergoterapeut (6517009) 426 500 -533 100
- Være en del av en tjeneste i sterk utvikling.
- Gode muligheter til faglig og personlig utvikling.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
14.03.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5004, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4474993Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 28.02.2022