Företag
Bærum kommuneAnsökningstiden
27.11.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antal befattningar
1Karriere-kod
5447662Se här för andra jobb från Bærum kommune
- Uppdaterad 14.11.2023
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bærum kommune
Fagkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV er arbeids- og velferdsforvaltningen i Norge med ca 19 000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Som ansatt i NAV skal du jobbe etter NAVs intensjoner og mål.
Vår visjon "Vi gir mennesker muligheter" er overordnet i vår jobb ut mot kommunens innbyggere. Vi skal gi veiledning og bistand til å komme ut i arbeid og aktivitet. Dette gjøres i samarbeid med lokalt nærings- og arbeidsliv. NAV Bærum er et ambisiøst og utviklingsorientert NAV-kontor med ca.200 medarbeidere. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester. Vi skal sikre våre brukere mulighet for arbeid, mulighet for meningsfull aktivitet og mulighet for inntektssikring i henhold til lovfestede rettigheter.
Vi søker nå etter veiledere i vikariater i avdeling for Oppfølging og Økonomi. Oppstart snarest. Stillingene krever stor arbeidskapasitet, struktur og sosialfaglig kompetanse, samt fleksibilitet til å håndtere mange oppgaver samtidig.
Avdelingen jobber med saksbehandling og veiledning etter lov om sosiale tjenester i NAV, samt sosialfaglig og arbeidsrettet oppfølging av våre brukere i tillegg til helseavklaring.
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra Høyskole/Universitet. (NOKUT godkjent)
Krav:
- Ha god veilednings- og relasjonskompetanse
- Ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- God sosialfaglig kompetanse når det gjelder saksbehandling, administrasjon og evne til å håndtere og prioritere mange oppgaver
- Motivert til å arbeide med saksbehandling, veiledning og tverrfaglig samarbeid
Ønskede kvalifikasjoner:
- Erfaring fra førstelinjetjenesten
- Kjennskap til NAVs fagsystemer Gosys, Modia og Arena
- God kunnskap om virkemidler og stønadsordninger i NAV og i helse- og velferdssystemet utenfor NAV
Personlige egenskaper:
- Trygg og robust, og takler en sammensatt og krevende arbeidshverdag
- Evne til å håndtere utfordrende situasjoner og relasjoner over tid
- Ha stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Håndtere høyt arbeidstempo med mange henvendelser fra brukere og samarbeidspartnere
- Være strukturert og systematisk
- Være serviceinnstilt, initiativrik og løsningsorientert
- Ha gode samarbeidsevner og bidra til utvikling av vårt arbeid med målgruppen
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Fleksitidsordning
- Lønn som fagkonsulent fra kr 485 400 til kr 598 900 avhengig av utdanning og kvalifikasjoner
- Gode utviklingsmuligheter
- Offentlig tjenestepensjon
- Påvirkningsmuligheter i en klimaklok kommune som jobber for et bærekraftig samfunn
- 2 vikariater ut 2024 med muligheter for forlengelse. Ønsket oppstart snarest mulig
Företag
Bærum kommuneAnsökningstiden
27.11.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antal befattningar
1Karriere-kod
5447662Se här för andra jobb från Bærum kommune
- Uppdaterad 14.11.2023