Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
15.08.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
3999458Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 29.07.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Fagkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV er arbeids- og velferdsforvaltningen i Norge med ca 19.000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Som ansatt i NAV skal du jobbe etter NAVs intensjoner og mål.
Vår visjon "Vi gir mennesker muligheter" er overordnet i vår jobb ut mot kommunens innbyggere. Vi skal gi veiledning og bistand til å komme ut i arbeid og aktivitet. Dette gjøres i samarbeid med lokalt nærings- og arbeidsliv.
NAV Bærum er et ambisiøst og utviklingsorientert NAV kontor med ca. 190 medarbeidere. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester. Vi skal sikre våre brukere mulighet for arbeid, mulighet for meningsfull aktivitet og mulighet for inntektssikring i henhold til lovfestede rettigheter.
Kvalifisering – og integreringsavdelingen ved NAV Bærum har engasjerte veiledere som jobber med kvalifiseringsprogrammet, jobbsjansen, introdeltakere og familier. Avdelingen trenger en ny medarbeider til kvalifiseringsprogrammet, og vi ser etter deg som motiveres og inspireres av å bistå mennesker til å se og forstå sine muligheter i arbeids- og samfunnslivet. Det er nå ledig et vikariat på 1 år, med mulighet for forlengelse. Ansettelse snarest mulig.
Arbeidsoppgaver:
- Arbeidsrettet oppfølging
- Kontakt med arbeidsgivere og samarbeidspartnere
- Helhetlig oppfølging av brukere og deres familie
- Saksbehandling og andre forvaltningsoppgaver
- Muligheter til å være med på utviklingsarbeid i virksomheten
- Endring/utvikling av stillingens arbeids- og ansvarsinnhold må påregnes
Kvalifikasjoner:
Måkrav
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra Høyskole/Universitet. (NOKUT godkjent)
- God veilednings- og relasjonskompetanse
- Gode norsk kunnskaper
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- God sosialfaglig kompetanse når det gjelder saksbehandling, administrasjon og evne til å håndtere og prioritere mange oppgaver
Ønskede kvalifikasjoner
- Erfaring fra førstelinjetjenesten
- Erfaring fra arbeidsrettet oppfølging og saksbehandling
- Kjennskap til arbeidsmarkedet
- God kunnskap om virkemidler og stønadsordninger i NAV og i helse- og velferdssystemet utenfor NAV
Personlige egenskaper:
- Du må være resultatorientert, ha stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Håndtere høyt arbeidstempo med mange henvendelser fra brukere og samarbeidspartnere
- Være strukturert og systematisk samt håndtere uforutsigbarhet i en hektisk hverdag
- Være serviceinnstilt, initiativrik og løsningsorientert
- Ha gode samarbeidsevner og bidra til utvikling av vårt arbeid med målgruppen
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Flexitidsordning
- Lønn som Fagkonsulent lønnes etter utdanning, kvalifikasjoner og ansiennitet
- Gode utviklingsmuligheter
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Stillingen lyses ut som 1 års vikariat med muligheter for forlengelse
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
15.08.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
3999458Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 29.07.2021