• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3999458
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 29.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Fagkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV er arbeids- og velferdsforvaltningen i Norge med ca 19.000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Som ansatt i NAV skal du jobbe etter NAVs intensjoner og mål.
Vår visjon "Vi gir mennesker muligheter" er overordnet i vår jobb ut mot kommunens innbyggere. Vi skal gi veiledning og bistand til å komme ut i arbeid og aktivitet. Dette gjøres i samarbeid med lokalt nærings- og arbeidsliv. 

NAV Bærum er et ambisiøst og utviklingsorientert NAV kontor med ca. 190 medarbeidere. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester. Vi skal sikre våre brukere mulighet for arbeid, mulighet for meningsfull aktivitet og mulighet for inntektssikring i henhold til lovfestede rettigheter.

Kvalifisering – og integreringsavdelingen ved NAV Bærum har engasjerte veiledere som jobber med kvalifiseringsprogrammet, jobbsjansen, introdeltakere og familier. Avdelingen trenger en ny medarbeider til kvalifiseringsprogrammet, og vi ser etter deg som motiveres og inspireres av å bistå mennesker til å se og forstå sine muligheter i arbeids- og samfunnslivet. Det er nå ledig et vikariat på 1 år, med mulighet for forlengelse. Ansettelse snarest mulig.

Arbeidsoppgaver:

  • Arbeidsrettet oppfølging
  • Kontakt med arbeidsgivere og samarbeidspartnere
  • Helhetlig oppfølging av brukere og deres familie
  • Saksbehandling og andre forvaltningsoppgaver
  • Muligheter til å være med på utviklingsarbeid i virksomheten
  • Endring/utvikling av stillingens arbeids- og ansvarsinnhold må påregnes  

Kvalifikasjoner:

Måkrav

  • Minimum 3-årig relevant utdanning fra Høyskole/Universitet. (NOKUT godkjent)
  • God veilednings- og relasjonskompetanse
  • Gode norsk kunnskaper
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • God sosialfaglig kompetanse når det gjelder saksbehandling, administrasjon og evne til å håndtere og prioritere mange oppgaver

Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaring fra førstelinjetjenesten
  • Erfaring fra arbeidsrettet oppfølging og saksbehandling
  • Kjennskap til arbeidsmarkedet
  • God kunnskap om virkemidler og stønadsordninger i NAV og i helse- og velferdssystemet utenfor NAV 

Personlige egenskaper:

  • Du må være resultatorientert, ha stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Håndtere høyt arbeidstempo med mange henvendelser fra brukere og samarbeidspartnere
  • Være strukturert og systematisk samt håndtere uforutsigbarhet i en hektisk hverdag
  • Være serviceinnstilt, initiativrik og løsningsorientert
  • Ha gode samarbeidsevner og bidra til utvikling av vårt arbeid med målgruppen

Personlig egnethet vektlegges 

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Aktive og engasjerte kollegaer
  • Flexitidsordning
  • Lønn som Fagkonsulent lønnes etter utdanning, kvalifikasjoner og ansiennitet
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Stillingen lyses ut som 1 års vikariat med muligheter for forlengelse
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3999458
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 29.07.2021