Företag
Bærum kommuneAnsökningstiden
06.12.2020Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antal befattningar
1Karriere-kod
3288728Se här för andra jobb från Bærum kommune
- Uppdaterad 20.11.2020
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bærum kommune
Fagkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Boligbistand er en avdeling i tjenestestedet Henvendelser bolig, psykisk helse og rus. Boligbistand har 21 engasjerte ansatte med bredt sammensatt kompetanse. Avdelingen har ansvar for ulike boligsosiale virkemidler som kommunale velferdsboliger, startlån og tilskudd til kjøp av bolig, økonomisk rådgivning og forvaltning, bostøtteordninger, samt formidling av boliger i det private markedet. Vi har nå ledige et vikariat innenfor saksbehandling av kommunale velferdsboliger.
- Behandle søknader om kommunale velferdsboliger, herunder kartlegge søkeres muligheter og behov og foreta omfattende skjønnsvurderinger
- Kontraktsoppfølging - følge opp løpende leieforhold vedrørende utløp av kontrakter, eventuelle naboklager og annet
- Kontakt med samarbeidspartnere, styrer og nabolag ved behov
- Utstrakt samarbeid internt i avdelingen
- Vurdere andre boligsosiale virkemidler
- Andre oppgaver kan tilkomme
- Søker må ha høyere utdanning tilsvarende bachelorgrad innenfor sosialt arbeid, samfunnsvitenskap eller jus. Annen høyere utdanning kan likestilles, hvis kandidaten har erfaring med boligsaksbehandling
- Det er ønskelig med saksbehandlererfaring
- Gode evner til å sette seg inn i saksbehandlingsverktøy
- Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2
- Må ha engasjement og lyst til å jobbe med vanskeligstilte
- Høy grad av fleksibilitet og gode samarbeidsevner
- Kunne jobbe strukturert og effektivt og ha evne til å holde kontroll og oversikt over et stort antall saker
- God gjennomføringsevne, god til å ta beslutninger
- Stor arbeidskapasitet
Personlig egnethet tillegges avgjørende vekt
- Godt arbeidsmiljø med ivaretakende og hyggelige kollegaer
- Interessante og samfunnsviktige arbeidsoppgaver
- Fleksibel arbeidstid innenfor fastsatt kjernetid (kl. 9-15)
- Hyggelige lokaler sentralt i Sandvika
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Gyldig politiattest i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse
Företag
Bærum kommuneAnsökningstiden
06.12.2020Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antal befattningar
1Karriere-kod
3288728Se här för andra jobb från Bærum kommune
- Uppdaterad 20.11.2020