Detaljer

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    06.12.2020
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3288728
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune

Fagkonsulent

Boligbistand er en avdeling i tjenestestedet Henvendelser bolig, psykisk helse og rus. Boligbistand har 21 engasjerte ansatte med bredt sammensatt kompetanse. Avdelingen har ansvar for ulike boligsosiale virkemidler som kommunale velferdsboliger, startlån og tilskudd til kjøp av bolig, økonomisk rådgivning og forvaltning, bostøtteordninger, samt formidling av boliger i det private markedet. Vi har nå ledige et vikariat innenfor saksbehandling av kommunale velferdsboliger.

Arbeidsoppgaver
  • Behandle søknader om kommunale velferdsboliger, herunder kartlegge søkeres muligheter og behov og foreta omfattende skjønnsvurderinger 
  • Kontraktsoppfølging - følge opp løpende leieforhold vedrørende utløp av kontrakter, eventuelle naboklager og annet 
  • Kontakt med samarbeidspartnere, styrer og nabolag ved behov 
  • Utstrakt samarbeid internt i avdelingen 
  • Vurdere andre boligsosiale virkemidler 
  • Andre oppgaver kan tilkomme 
Kvalifikasjoner
  • Søker må ha høyere utdanning tilsvarende bachelorgrad innenfor sosialt arbeid, samfunnsvitenskap eller jus. Annen høyere utdanning kan likestilles, hvis kandidaten har erfaring med boligsaksbehandling
  • Det er ønskelig med saksbehandlererfaring
  • Gode evner til å sette seg inn i saksbehandlingsverktøy 
  • Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2 
Personlige egenskaper
  • Må ha engasjement og lyst til å jobbe med vanskeligstilte
  • Høy grad av fleksibilitet og gode samarbeidsevner
  • Kunne jobbe strukturert og effektivt og ha evne til å holde kontroll og oversikt over et stort antall saker
  • God gjennomføringsevne, god til å ta beslutninger
  • Stor arbeidskapasitet

Personlig egnethet tillegges avgjørende vekt  

Vi tilbyr
  • Godt arbeidsmiljø med ivaretakende og hyggelige kollegaer
  • Interessante og samfunnsviktige arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid innenfor fastsatt kjernetid (kl. 9-15)
  • Hyggelige lokaler sentralt i Sandvika
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland 

 

Gyldig politiattest i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse