• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    28.06.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    0694, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4670029
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Fagansvarlig / spesialkonsulent 

Offentlig forvaltning

Er du fremtidsorientert og vil jobbe med HR-funksjon lønn i Bydel Østensjø?

Oslo kommunes lønnstjenester sentraliseres i løpet av 2023, og bydelens lønnstjeneste er derfor under omstilling. 

Bydel Østensjø har opprettet en ny stilling som spesialkonsulent/fagansvarlig for HR-funksjon lønn. Denne stillingen blir værende i Bydel Østensjø og blir et bindeledd mellom bydelen og kommunens felles lønnstjeneste. Arbeidsområde for stillingen er blant annet oppfølging av lønn, fravær og refusjoner i tett samarbeid med bydelens linjeledelse, tilgangsstyring og superbrukerfunksjon i forsystemer. 

Stillingen er organisert i avdeling administrasjon, og vil frem til våren 2023 inngå i bydelens lønnsteam med fem lønnskonsulenter. Vi jobber nå med å profesjonalisere og effektivisere lønns- og fraværsoppgaver frem til sentraliseringen. 

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvarlig for bydelens HR funksjon lønn
  • Generell saksbehandling innen lønn, fravær og refusjonsbehandling
  • Superbruker i Agresso, GAT og Webcruiter (Agresso administrasjon, ansattadministrering, rapporter, lønn- og fravær)
  • Tilgangsstyring av brukere og roller i Agresso
  • Kontroll og publisering av stillingsannonser
  • Opplæring, veiledning og brukerstøtte for ledere
  • For øvrig oppgaver som tilhører avdelingens ansvarsområde

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet, eller dokumentert erfaring fra lønns- og fraværsarbeid innen kommunal sektor
  • Erfaring med Unit4 Agresso HR-system og GAT timeregistrering er ønskelig.
  • Erfaring med lønnsarbeid
  • Gode IKT-ferdigheter og systemforståelse
  • God kjennskap til lover og regler innenfor lønn og fravær
  • Saksbehandlingserfaring
  • Meget gode kommunikasjonsevner, muntlig og skriftlig 

Personlige egenskaper:

  • Positiv, serviceorientert og imøtekommende
  • Gode samarbeidsegenskaper
  • God evne til relasjonsbygging 
  • God evne til å identifisere og imøtekomme ledernes behov for bistand 
  • Nøyaktig, strukturert, selvstendig, kvalitetsorientert og ansvarsbevisst
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid
  • Mulighet for hjemmekontor etter nærmere avtale
  • Godt arbeidsmiljø med faglig dyktige kollegaer
  • Nærhet til offentlig kommunikasjon
  • Tilgang til trivelig kantine og treningsrom
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i Oslo Pensjonsforsikring AS
  • Lønnsplassering i lønnstrinn 45 - 50, 646 800 - 711 300,- pr. år i Oslo kommunes regulativ avhengig av kvalifikasjoner
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    28.06.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    0694, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4670029
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune