Företag
Nes kommuneAnsökningstiden
21.12.2020Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
3312595Se här för andra jobb från Nes kommune
- Uppdaterad 04.12.2020
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Nes kommune
Fagansvarlig politisk sekretariat
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Er du opptatt av politikk og administrasjon, og i tillegg god på kommunikasjon?
Vi søker en engasjert og samfunnsinteressert medarbeider som kan bidra til sekretariatets arbeid og videre utvikling.
Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende nøkkelstilling som fagansvarlig for politisk sekretariat. Stillingen er helt sentral i samhandlingen mellom politikk og administrasjon. Du vil være en viktig støttespiller både for kommunens politiske og administrative ledelse. Stillingen er organisatorisk plassert i kommunalområde Administrasjon og styring.
Vi søker en erfaren og tillitsskapende medarbeider som kan være pådriver for saksområdet. Du vil jobbe både overordnet med strategier og planer og ta del i det operative arbeidet.
Den rette kandidaten er uredd, med et genuint ønske om å løfte eget fagområde, samtidig som du er løsnings- og samarbeidsorientert, og har god rolleforståelse.
- Fag- og utviklingsansvar for politisk sekretariat
- Sekretariatsfunksjon for ordfører, formannskap, kommunestyre og andre folkevalgte organer i samarbeid med ordfører/rådmann
- Ansvar for politiske utvalgs sakspapirer, herunder å publisere sakspapirer, kunngjøringer, innkallinger, protokollering
- Organisering og gjennomføring av kommune- og stortingsvalg
- Være bindeleddet mellom politikere og administrasjon i kommunen
- Generell saksbehandling innenfor fagfeltet
- Politiske møter foregår på kveldstid, og du må derfor påregne noe kveldsarbeid
- Relevant utdannelse fra universitet eller høyskole , f.eks. samfunnsvitenskap, humanistiske- eller juridiske fag, minimum på bachelornivå. Særlig lang og relevant erfaring kan oppveie for utdanningskravet
- Erfaring fra offentlig sektor/forvaltning, kjennskap til kommunal virksomhet og politiske prosesser
- Erfaring fra valggjennomføring og prosjektledelse
- Kjennskap til bruk av elektronisk saksbehandlingsverktøy
- Kjennskap til relevant lovverk er ønskelig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Du må kunne arbeide selvstendig, ha stor arbeidskapasitet og gode samarbeidsegenskaper
- Du må ha god norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Du må være serviceinnstilt og strukturert, og klare å ha mange baller i lufta på en gang
- Selvstendige arbeidsoppgaver
- Hyggelige kollegaer
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Företag
Nes kommuneAnsökningstiden
21.12.2020Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
3312595Se här för andra jobb från Nes kommune
- Uppdaterad 04.12.2020