• Företag
    Nes kommune
  • Ansökningstiden
    21.12.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3312595
  • Se här för andra jobb från Nes kommune
  • Uppdaterad 04.12.2020
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Nes kommune

Fagansvarlig politisk sekretariat

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du opptatt av politikk og administrasjon, og i tillegg god på kommunikasjon? 

Vi søker en engasjert og samfunnsinteressert medarbeider som kan bidra til sekretariatets arbeid og videre utvikling.

Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende nøkkelstilling som fagansvarlig for politisk sekretariat. Stillingen er helt sentral i samhandlingen mellom politikk og administrasjon. Du vil være en viktig støttespiller både for kommunens politiske og administrative ledelse. Stillingen er organisatorisk plassert i kommunalområde Administrasjon og styring.

Vi søker en erfaren og tillitsskapende medarbeider som kan være pådriver for saksområdet. Du vil jobbe både overordnet med strategier og planer og ta del i det operative arbeidet.

Den rette kandidaten er uredd, med et genuint ønske om å løfte eget fagområde, samtidig som du er løsnings- og samarbeidsorientert, og har god rolleforståelse.

Arbeidsoppgaver
  • Fag- og utviklingsansvar for politisk sekretariat
  • Sekretariatsfunksjon for ordfører, formannskap, kommunestyre og andre folkevalgte organer i samarbeid med ordfører/rådmann
  • Ansvar for politiske utvalgs sakspapirer, herunder å publisere sakspapirer, kunngjøringer, innkallinger, protokollering
  • Organisering og gjennomføring av kommune- og stortingsvalg
  • Være bindeleddet mellom politikere og administrasjon i kommunen
  • Generell saksbehandling innenfor fagfeltet
  • Politiske møter foregår på kveldstid, og du må derfor påregne noe kveldsarbeid
Kvalifikasjoner
  • Relevant utdannelse fra universitet eller høyskole , f.eks. samfunnsvitenskap, humanistiske- eller juridiske fag, minimum på bachelornivå.  Særlig lang og relevant erfaring kan oppveie for utdanningskravet
  • Erfaring fra offentlig sektor/forvaltning, kjennskap til kommunal virksomhet og politiske prosesser 
  • Erfaring fra valggjennomføring og prosjektledelse
  • Kjennskap til bruk av elektronisk saksbehandlingsverktøy
  • Kjennskap til relevant lovverk er ønskelig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
  • Du må kunne arbeide selvstendig, ha stor arbeidskapasitet og gode samarbeidsegenskaper
  • Du må ha god norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Du må være serviceinnstilt og strukturert, og klare å ha mange baller i lufta på en gang
Vi tilbyr
  • Selvstendige arbeidsoppgaver
  • Hyggelige kollegaer
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

 

  • Företag
    Nes kommune
  • Ansökningstiden
    21.12.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3312595
  • Se här för andra jobb från Nes kommune
  • Uppdaterad 04.12.2020