Företag
Nes kommuneAnsökningstiden
12.12.2022Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4892166Se här för andra jobb från Nes kommune
- Uppdaterad 25.11.2022
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Nes kommune
Fagansvarlig miljøterapeut
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune og er fordelt i 6 ulike avdelinger med forskjellige fokusområder. Vi gir tjenester til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i alle aldre og i alle livets faser.
Miljøarbeidertjenesten avd.1 har 2 ledige stillinger som fagansvarlig miljøterapeut i 100 % faste stillinger.
Fagansvarlig miljøterapeut jobber 50 % med fagadministrative oppgaver, og 50 % i miljøet med arbeid dag/ kveld, og arbeid hver 4. helg.
Avdeling 1 gir tjenester til barn og unge under 18 år, herunder avlastning og pårørendestøtte.
Arbeidsoppgaver:
- Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven
- Målrettet miljøarbeid rette mot barn og unge
- Sikre faglig forsvarlighet i tjenesten
- Tilrettelegge for mestring, ressursmobilisering og utvikling
- Tilrettelegge og bistå i daglige gjøremål/aktiviteter
- Medisinhåndtering, medisinansvar
- Opplæring og veiledning av medarbeidere - bistå i ressursgruppene, ansvar for internundervisning
- Kartlegging/vurdering/utarbeide tiltaksplaner
- Samarbeid med foreldre, skole, barnevernstjeneste og andre aktuelle instanser, være IP-koordinator
- Faglig oppdatering/utvikling/delta aktivt inn i kommunens visjon og framtidsplaner
Kvalifikasjoner:
- 3-årig bachelor i vernepleie/sykepleie
- God kompetanse innen målrettet miljøarbeid med personer med funksjonsnedsettelser
- Ønskelig med erfaring fra arbeid med barn og unge, utfordrende atferd, ASK (alternativ og supplerende kommunikasjon) og veiledning
- Gode IKT ferdigheter og evne til å anvende ulike fagsystemer
- Kunnskap og erfaring knyttet til relevant lovverk
- Engasjement for fagutvikling
- God kommunikasjonsevne, skriftlig og muntlig
- Søker må ha god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne (norskprøve på nivå C1)
- Førerkort kl. B
Den som tilsettes må, før tiltredelse, levere politiattest som ikke er eldre enn tre måneder.
Personlige egenskaper:
- Relasjonskompetanse
- Gode samarbeidsevner, erfaring fra tverrfaglig/flerfaglig samarbeid
- Ha evne til fleksibilitet og stabilitet
- Kunne foreta gode faglige og etiske vurderinger, være bidragsyter til holdningsarbeid
- Ha god gjennomføringsevne og beslutningskompetanse
- Mestre en hektisk arbeidshverdag
- Bidra til ett godt arbeidsmiljø
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
- Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
- Godt arbeidsmiljø
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Intern opplæring
- Lønn etter gjeldende tariff, samt 20 000,- i rekrutteringstiltak for vernepleiere/sykepleiere
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Attester og vitnemål lastes opp i søkeprosessen. Originale vitnemål og attester tas med til et eventuelt intervju.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Företag
Nes kommuneAnsökningstiden
12.12.2022Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4892166Se här för andra jobb från Nes kommune
- Uppdaterad 25.11.2022