Company
Bærum kommuneApplication deadline
15.12.2021Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
4229443Look here for other jobs from Bærum kommune
- Updated 01.12.2021
 
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Bærum kommune
Fagansvarlig Brannsikkerhet
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Har du lyst til å jobbe sammen med kolleger som har klare mål for fotavtrykket til Bærum kommunes eiendommer? Vil du være med på en tung satsing på smarte, sikre og klimakloke bygg? I Bærum kommune kan du virkelig sette varige spor etter deg. 
Vi skal investere 8 milliarder kroner de kommende årene, i både utvikling av nye prosjekter, og vedlikehold av vår eksisterende eiendomsmasse. Samtidig skal vi velge gode økonomiske og kvalitative løsninger for utforming, forvaltning og vedlikehold av våre eiendommer.
Eiendomsvirksomheten i Bærum kommune er organisert i seks tjenesteområder: Forvaltning, Drift, Renhold, Byggherre (prosjektvirksomheten), Byggkompetanse & Utvikling og Grunneiendom.
Vi søker etter en dyktig fagperson til stillingen som fagansvarlig Brannsikkerhet. Stillingen skal sammen med seniorrådgiver dekke brannområdet i Bærum kommune Eiendom. Vi har mange ulike grupper brukere i våre bygninger, og dermed et betydelig ansvar for brannsikkerhet og sikkerhet og beredskap generelt.
Stillingen er lagt til nyopprettet avdeling Digitalisering og Sikkerhet i enheten Byggkompetanse og Utvikling i Bærum kommune Eiendom. Avdelingen står sentralt i videreutvikling av sentrale områder som automasjon, IKT, elektro, brannsikkerhet, sikkerhet og beredskap i kommunens eiendommer.
Som fagansvarlig Brannsikkerhet vil du ha hovedansvaret for oppfølging av fagområdet med strategisk rådgivning og utvikling innen brannområdet i forbindelse med både nybygg og vedlikeholdsprosjekter. I tillegg vil du få ansvar for å utvikle og vedlikeholde rutiner for oppfølging av brannvernansvaret i den eksisterende eiendomsmassen.
Enheten Byggkompetanse og Utvikling har i dag 20 ansatte fordelt på 3 avdelinger - Bærekraft og Installasjoner, Digitalisering og Sikkerhet, FDVU. Byggkompetanse og Utvikling er Eiendom sin fag-, rådgivnings- og utviklingsenhet. Enheten har ansvaret for kommunens byggeprogram, og for å legge premissene for å skape sikre, smarte og klimakloke bygg.
Arbeidsoppgaver:
I rollen som fagansvarlig Brannsikkerhet får du ansvar for å lede og koordinere gjennomføring av tiltak knyttet til fagområdet. 
Sentrale arbeidsoppgaver er:  
- Være en pådriver for å prioritere og gjennomføre nødvendige tiltak innen brannområdet
 - Brannteknisk oppfølging/kontroll av brannkonsept og FDV-dokumentasjon i forbindelse med prosjekter
 - Sørge for beskrivelser av branntekniske krav i byggeprogram og holde dette oppdatert
 - Samarbeid internt i Bærum kommune, med leietakere og brannvernmyndigheter
 - Være fagstøtte i forbindelse med vedlikeholds- og rehabiliteringsprosjekter
 - Sørge for at det er tilfredsstillende og oppdaterte branntekniske rutiner og instrukser for bygningsmassen
 - Sikre tilstrekkelig brannfaglig støtte til driftspersonell og forvaltere
 - Bidra til gjennomføring av risikovurderinger og tilstandsanalyser for kommunens bygningsmasse
 - Organisere opplæring og kurs ved behov
 
Kvalifikasjoner:
- Relevant 3-årig høyskole/universitet, branningeniør, byggingeniør
 - Dokumentert relevant erfaring kan kompensere for manglende høyere utdanning
 - Minimum 5 års erfaring innen brannrådgivning
 - Erfaring innen brannvernarbeid (og beredskapsarbeid)
 - God kjennskap til prosjektledelse og utviklingsarbeid
 - Erfaring med gjennomføring av risikoanalyser og sårbarhetsanalyser
 - Kjennskap til prosjektering, tilstandsanalyser, forvaltning av forskrift om brannforebygging, PBL/TEK og tidligere forskriftsverk
 
Personlige egenskaper:
- Ryddig og strukturert arbeidsform
 - Tar initiativ og finner løsninger
 - Trives med arbeid i team
 - Utvikler omfattende og realistiske planer med både korte og lange tidshorisonter
 - Vurderer hvert tiltak og avgjørelse opp mot innvirkning på brukerne
 - Setter utfordrende mål og jobber hardt for å nå dem
 - Utvikler effektive, fornuftige og praktiske løsninger på problemer
 - Formidler informasjon med klarhet og letthet, både muntlig og skriftlig
 
Vi tilbyr:
Foruten store, svært varierte og dessuten samfunnsnyttige prosjekter, får du følgende i denne rollen:
- Arbeide i et tverrfaglig miljø med kunnskapsrike og engasjerte kolleger sentralt i Sandvika
 - Gode utviklingsmuligheter hos en av Norges største eiendomsvirksomheter
 - Være i en organisasjon i utvikling
 - Fleksitidsordning
 - El-bilpool og el-sykler
 - Kompetanseutviklingsstipend
 - Offentlig tjenestepensjonsordning
 - Lønn etter avtale 
 
Company
Bærum kommuneApplication deadline
15.12.2021Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
4229443Look here for other jobs from Bærum kommune
- Updated 01.12.2021