Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
15.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4229443Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 01.12.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Fagansvarlig Brannsikkerhet
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Har du lyst til å jobbe sammen med kolleger som har klare mål for fotavtrykket til Bærum kommunes eiendommer? Vil du være med på en tung satsing på smarte, sikre og klimakloke bygg? I Bærum kommune kan du virkelig sette varige spor etter deg.
Vi skal investere 8 milliarder kroner de kommende årene, i både utvikling av nye prosjekter, og vedlikehold av vår eksisterende eiendomsmasse. Samtidig skal vi velge gode økonomiske og kvalitative løsninger for utforming, forvaltning og vedlikehold av våre eiendommer.
Eiendomsvirksomheten i Bærum kommune er organisert i seks tjenesteområder: Forvaltning, Drift, Renhold, Byggherre (prosjektvirksomheten), Byggkompetanse & Utvikling og Grunneiendom.
Vi søker etter en dyktig fagperson til stillingen som fagansvarlig Brannsikkerhet. Stillingen skal sammen med seniorrådgiver dekke brannområdet i Bærum kommune Eiendom. Vi har mange ulike grupper brukere i våre bygninger, og dermed et betydelig ansvar for brannsikkerhet og sikkerhet og beredskap generelt.
Stillingen er lagt til nyopprettet avdeling Digitalisering og Sikkerhet i enheten Byggkompetanse og Utvikling i Bærum kommune Eiendom. Avdelingen står sentralt i videreutvikling av sentrale områder som automasjon, IKT, elektro, brannsikkerhet, sikkerhet og beredskap i kommunens eiendommer.
Som fagansvarlig Brannsikkerhet vil du ha hovedansvaret for oppfølging av fagområdet med strategisk rådgivning og utvikling innen brannområdet i forbindelse med både nybygg og vedlikeholdsprosjekter. I tillegg vil du få ansvar for å utvikle og vedlikeholde rutiner for oppfølging av brannvernansvaret i den eksisterende eiendomsmassen.
Enheten Byggkompetanse og Utvikling har i dag 20 ansatte fordelt på 3 avdelinger - Bærekraft og Installasjoner, Digitalisering og Sikkerhet, FDVU. Byggkompetanse og Utvikling er Eiendom sin fag-, rådgivnings- og utviklingsenhet. Enheten har ansvaret for kommunens byggeprogram, og for å legge premissene for å skape sikre, smarte og klimakloke bygg.
Arbeidsoppgaver:
I rollen som fagansvarlig Brannsikkerhet får du ansvar for å lede og koordinere gjennomføring av tiltak knyttet til fagområdet.
Sentrale arbeidsoppgaver er:
- Være en pådriver for å prioritere og gjennomføre nødvendige tiltak innen brannområdet
- Brannteknisk oppfølging/kontroll av brannkonsept og FDV-dokumentasjon i forbindelse med prosjekter
- Sørge for beskrivelser av branntekniske krav i byggeprogram og holde dette oppdatert
- Samarbeid internt i Bærum kommune, med leietakere og brannvernmyndigheter
- Være fagstøtte i forbindelse med vedlikeholds- og rehabiliteringsprosjekter
- Sørge for at det er tilfredsstillende og oppdaterte branntekniske rutiner og instrukser for bygningsmassen
- Sikre tilstrekkelig brannfaglig støtte til driftspersonell og forvaltere
- Bidra til gjennomføring av risikovurderinger og tilstandsanalyser for kommunens bygningsmasse
- Organisere opplæring og kurs ved behov
Kvalifikasjoner:
- Relevant 3-årig høyskole/universitet, branningeniør, byggingeniør
- Dokumentert relevant erfaring kan kompensere for manglende høyere utdanning
- Minimum 5 års erfaring innen brannrådgivning
- Erfaring innen brannvernarbeid (og beredskapsarbeid)
- God kjennskap til prosjektledelse og utviklingsarbeid
- Erfaring med gjennomføring av risikoanalyser og sårbarhetsanalyser
- Kjennskap til prosjektering, tilstandsanalyser, forvaltning av forskrift om brannforebygging, PBL/TEK og tidligere forskriftsverk
Personlige egenskaper:
- Ryddig og strukturert arbeidsform
- Tar initiativ og finner løsninger
- Trives med arbeid i team
- Utvikler omfattende og realistiske planer med både korte og lange tidshorisonter
- Vurderer hvert tiltak og avgjørelse opp mot innvirkning på brukerne
- Setter utfordrende mål og jobber hardt for å nå dem
- Utvikler effektive, fornuftige og praktiske løsninger på problemer
- Formidler informasjon med klarhet og letthet, både muntlig og skriftlig
Vi tilbyr:
Foruten store, svært varierte og dessuten samfunnsnyttige prosjekter, får du følgende i denne rollen:
- Arbeide i et tverrfaglig miljø med kunnskapsrike og engasjerte kolleger sentralt i Sandvika
- Gode utviklingsmuligheter hos en av Norges største eiendomsvirksomheter
- Være i en organisasjon i utvikling
- Fleksitidsordning
- El-bilpool og el-sykler
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Lønn etter avtale
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
15.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4229443Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 01.12.2021