Bedrift
Kristiansund kommuneSøknadsfrist
10.02.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6032034Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
Kristiansund kommune
Fagansvarlig - Bo og habilitering
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Ønsker du en sentral rolle i arbeidet med å sikre god kvalitet i tjenestene i Bo og habilitering?
Vi har ledig en 100% fast stilling som fagansvarlig ved avdelingen Rensvik. Stillingen har per tiden arbeidstid på dagtid.
Om enhetenBo og habilitering er en enhet i Kristiansund kommune som er organisert i elleve avdelinger. Enheten yter tjenester til barn og voksne som har behov for støtte og avlastningstiltak, dagtilbud, oppfølging og veiledning i bolig. Som ansatt i Bo og habilitering blir du en del av et aktivt fagmiljø. Du får dyktige og positive kollegaer som alle jobber for å gi brukerne våre gode tjenester. Vi har fokus på aktivitet, livskvalitet og selvbestemmelse. Du vil være en ressursperson i det miljøterapeutiske arbeidet. Enheten skal bidra til at personer med utviklingshemming eller andre utfordringer og deres familier mottar tjenester som gir rom for å leve gode liv i tråd med egne forutsetninger, interesser og behov.
Oppgavedeling foregår i samspill med avdelingsleder og fagleder for enheten, og formes ut fra det avdelingen trenger til enhver tid. Som fagansvarlig i avdelingene vil du inneha et større delegert ansvar for det systematiske miljøarbeidet.
Arbeidsområder- delegert ansvar for daglig drift av fag i avdelingen
- delegert ansvar for å sikre at det blir gitt tjenester i tråd med vedtak som er fattet for den enkelte tjenestemottaker, særlig ansvar for å sikre god saksbehandling ved vedtak om bruk av tvang og makt etter kap. 9.5
- delegert ansvar for at personalet i avdelingen har nødvending opplæring og utvikling
- sørge for at det blir gitt opplæring etter prosedyrer for legemiddelhåndtering
- bidra til utvikling og gjennomføring av mål, strategier og fag
- bidra i omstillingsarbeid med fokus på utvikling av velferdsteknologi
- samarbeid med pårørende, interne og eksterne samarbeidspartnere
- fortrinnsvis autoriserte vernepleiere med 1-års relevant videreutdanning. Autoriserte sykepleiere med 1-års relevant videreutdanning kan også bli vurdert
- søkere med autorisasjon som vernepleier og sykepleier uten videreutdanning, og søkere med annen relevant bachelorgrad kan også bli vurdert
- god digital kompetanse
- god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- relevant videreutdanning innenfor målrettet miljøarbeid
- relevant erfaring og kjennskap til Bo og habilitering sin målgruppe og tjenester
- god kjennskap til gjeldende lovverk, kunne anvende og forholde seg til disse
- saksbehandlingskompetanse
- førerkort kl.B
- har evne til å inspirere, veilede og motivere andre
- har evne til å se, verdsette og involvere egne medarbeidere på en måte som skaper vekst og utvikling hos den enkelte og i tjenesten forøvrig
- er omstillingsdyktig, fleksibel og systematisk
- er beslutningsdyktig
Som fagansvarlig hos oss liker du høyt tempo, du får stort ansvar og spennende oppgaver. Du er den rette for oss om du ønsker å videreutvikle tjenesten og søke måloppnåelse sammen med oss. Du viser både gjennom kommunikasjon og handling at du er endringsvillig og har høy gjennomføringsevne.
Du må ønske å være del av et team der vi gjør hverandre gode, samarbeider på tvers av avdelinger og er fleksibel og nytenkende i måten å løse oppdraget på.
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil vektlegges i vurderingen.
Vi tilbyr- en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten
- en variert og spennende arbeidshverdag
- et arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og ledere
- flyttegodtgjørelse etter vedtatte retningslinjer
- i denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
SøknadSøknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Bedrift
Kristiansund kommuneSøknadsfrist
10.02.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6032034Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
-
Vernepleier
Kristiansund kommune
Kristiansund -
Sommervikarer 2025
Kristiansund kommune
KRISTIANSUND N -
Fagleder - ledelse og kvalitetsforbedring, arbeidsmiljø og HMS
Kristiansund kommune
KRISTIANSUND N -
Helsefagarbeider/fagarbeider - p.t. turnus på natt
Kristiansund kommune
KRISTIANSUND N -
Er du vår nye miljøterapeut?
Lørenskog kommune
FINSTADJORDET