• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5847838
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.08.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Fag- og kvalitetsrådgiver  

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barne- og familietjenesten i Bergenhus og Årstad har ledig 100% fast stilling som fag- og kvalitetsrådgiver. Som vår nye rådgiver er du positiv, engasjert og glad i å arbeide med kvalitet på fag- og systemnivå. Du brenner for fagfeltet forebyggende og helsefremmende arbeid for barn og unge. Stillingen vil inngå i enhetsleders stab, og vil samarbeide særlig tett med enhetsleder og tjenestens ledergruppe. Fag- og kvalitetsrådgiver innehar stedfortrederrolle ved enhetsleders fravær, og må derfor ha ledererfaring. Du vil arbeide systematisk med enhetens kvalitetsarbeid, og være en sentral bidragsyter i forhold til opplæring og fagutvikling.

Barne – og familietjenesten i Bergenhus og Årstad omfatter:

Svangerskapsomsorg
Helsestasjon for barn 0-5 år 
Rusfri Start på Livet, byomfattende tilbud. 
Sammen på vei- prosjekt med forsterket helsestasjonstilbud 
Skolehelsetjenesten 1-10 trinn
Skolehelsetjenesten i videregående skole
Helsestasjon for ungdom og studenter
Ergo- og fysioterapitjenesten for barn og unge 
Barne- og Familiehjelpen. 

Vi er samlokalisert og holder til i nye og moderne lokaler i Familiens hus i Møllendalsveien.   

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant høyskole eller universitetsutdanning innen helse- og/eller sosialfag
  • Krav om ledererfaring
  • Erfaring fra kvalitets- og forbedringsarbeid både mot systemer og fag
  • Ønskelig med erfaring fra helsefremmende- og forebyggende arbeid for barn og unge
  • Ønskelig med utdannelse innen ledelse utover grunnutdanning
  • Ønskelig med videreutdanning i Kvalitetsforbedring i helsetjenesten
  • Gode IKT ferdigheter 
  • Fordel med kjennskap til kommunens styringssystem; Bk360, BkKvalitet , Bkstyring og Kompetanseportalen

Personlige egenskaper:

  • Evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
  • Systemforståelse og interesse for styringssystemer
  • Interesse for digitale løsninger og IKT
  • Være løsningsorientert og ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evne å arbeide strukturert, selvstendig og systematisk og har stor arbeidskapasitet
  • Interesse innenfor fagfeltet
  • Vilje til fleksibilitet, omstilling og endring
  • God formidlingsevne både skriftlig og muntlig

Vi tilbyr:

  • Spennende og innovative arbeidsoppgaver
  • Lønn i henhold til kommunens veiledende lønnsnivå
  • Fleksitidordning
  • Gode forsikrings og pensjonsordninger
  • Trivelig arbeidsmiljø, med høy faglig kompetanse
  • Topp moderne og brukervennlige lokaler i Familiens hus i Møllendalsveien 6-8 med egen hus-restaurant.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5847838
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.08.2024