Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
28.11.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4875390Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 15.11.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sandnes kommune
Er du vår nye fagleder?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Faglederstilling i Sandnes PPT er opprettet for å kunne imøtekomme krav og forventninger i St.meld. 6, Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis og ny Barneverns-/oppvekstreform. Videre for å sikre kvalitet i satsningsområder i felles kvalitetsplan i oppvekstområdet i Sandnes kommune. Vår fagleder skal også bidra med å lede utviklingsarbeidet i interne faglige kompetansegrupper, forberede PPT på ny opplæringslov i 2024, og ny barnehagestrategi fra 2023. Som fagleder vil du og ha ansvar for kommunikasjon og koordinering av samarbeid med lokale og sentrale samarbeidspartnere.
Arbeidsoppgaver:
Som fagleder blir du en del av PPT sitt lederteam, noen sentrale oppgaver vil være:
- Koordinere og lede utviklingsarbeidet i PPT sine faglige kompetansegrupper, og bistå inn i den enkelte kompetansegruppe sitt arbeid
- Koordinere og lede arbeidet i PPT knyttet opp mot Kompetanseløft for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.
- Koordinere og lede arbeidet med å utvikle og utarbeide bedre OVERGANGER, jfr. Sandnes kommunes kvalitetsplan
- Koordinere og lede arbeidet knyttet opp mot ny barnevernreform/oppvekstreform- samarbeid på tvers, laget rundt barnet og familien
- Starte, lede og drive et internt utviklingsarbeid ut i fra endringer i ny opplæringslov
- Bistå inn på møter – arbeid med kompetanseløftet/kompetansegrupper
- Bistå avdelingsledere med utviklingsarbeid på teamene ved behov
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyskole-/universitetsutdanning innen ledelse og/eller pedagogikk, krav om mastergrad
- Det er en fordel med lederutdanning og/eller ledererfaring, samt erfaring med koordinerende roller og at en har ledet utviklingsarbeid
- God evne til å bruke og lære deg digitale verktøy og systemer
- Du bør ha kjennskap til barnehagefeltet og skoleområdet, det er videre en fordel med kjennskap til PPT og andre støttesystemer
- Du er god på kommunikasjon og samarbeid, da dette er sentralt i stillingen
- Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
- I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose før tiltredelse
Personlige egenskaper:
- Du må ha stor arbeidskapasitet og trives med innholdsrike og travle arbeidsdager
- Det er viktig at du har god relasjons- og kommunikasjonskompetanse og har evne til å koordinere og lede flere parallelle utviklingsprosesser
- Fleksibilitet og samarbeidsevner er viktige egenskaper
- Det legges stor vekt på personlig egnethet
Vi tilbyr:
- Lønn etter avtale
- Fleksitid og muligheter for fleksibel ferie
- En spennende og utfordrende jobb
- Godt arbeidsmiljø
- Goder og velferdsordninger som f.eks HjemJobbHjem
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
28.11.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4875390Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 15.11.2022