• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4875390
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Er du vår nye fagleder?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Faglederstilling i Sandnes PPT er opprettet for å kunne imøtekomme krav og forventninger i St.meld. 6, Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis og ny Barneverns-/oppvekstreform. Videre for å sikre kvalitet i satsningsområder i felles kvalitetsplan i oppvekstområdet i Sandnes kommune. Vår fagleder skal også bidra med å lede utviklingsarbeidet i interne faglige kompetansegrupper, forberede PPT på ny opplæringslov i 2024, og ny barnehagestrategi fra 2023. Som fagleder vil du og ha ansvar for kommunikasjon og koordinering av samarbeid med lokale og sentrale samarbeidspartnere.

Arbeidsoppgaver:

Som fagleder blir du en del av PPT sitt lederteam, noen sentrale oppgaver vil være:

  • Koordinere og lede utviklingsarbeidet i PPT sine faglige kompetansegrupper, og bistå inn i den enkelte kompetansegruppe sitt arbeid
  • Koordinere og lede arbeidet i PPT knyttet opp mot Kompetanseløft for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.
  • Koordinere og lede arbeidet med å utvikle og utarbeide bedre OVERGANGER, jfr. Sandnes kommunes kvalitetsplan
  • Koordinere og lede arbeidet knyttet opp mot ny barnevernreform/oppvekstreform- samarbeid på tvers, laget rundt barnet og familien
  • Starte, lede og drive et internt utviklingsarbeid ut i fra endringer i ny opplæringslov
  • Bistå inn på møter – arbeid med kompetanseløftet/kompetansegrupper 
  • Bistå avdelingsledere med utviklingsarbeid på teamene ved behov         

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyskole-/universitetsutdanning innen ledelse og/eller pedagogikk, krav om mastergrad
  • Det er en fordel med lederutdanning og/eller ledererfaring, samt erfaring med koordinerende roller og at en har ledet utviklingsarbeid
  • God evne til å bruke og lære deg digitale verktøy og systemer
  • Du bør ha kjennskap til barnehagefeltet og skoleområdet, det er videre en fordel med kjennskap til PPT og andre støttesystemer
  • Du er god på kommunikasjon og samarbeid, da dette er sentralt i stillingen
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
  • I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose før tiltredelse

Personlige egenskaper:

  • Du må ha stor arbeidskapasitet og trives med innholdsrike og travle arbeidsdager
  • Det er viktig at du har god relasjons- og kommunikasjonskompetanse og har evne til å koordinere og lede flere parallelle utviklingsprosesser
  • Fleksibilitet og samarbeidsevner er viktige egenskaper
  • Det legges stor vekt på personlig egnethet

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale 
  • Fleksitid og muligheter for fleksibel ferie
  • En spennende og utfordrende jobb 
  • Godt arbeidsmiljø
  • Goder og velferdsordninger som f.eks HjemJobbHjem
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4875390
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune