• Company
    Sandnes kommune
  • Application deadline
    01.09.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    4319, SANDNES
    SANDNES
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5838778
  • Look here for other jobs from Sandnes kommune
  • Updated 21.08.2024
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Sandnes kommune

Er du engasjert og samarbeider godt med andre mennesker?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Mestringsenheten gir hjelp til innbyggere i Sandnes som er flyktninger eller har rus/avhengighet- og/eller psykiske helseutfordringer. Vi legger recoveryorienterte verdier og menneskerettigheter til grunn for arbeidet vårt der vi fremmer håp, empowerment, mening i livet, samhørighet og identitet hos de vi gir hjelp. 

Dette betyr konkret at vi innhenter tilbakemeldinger fra de vi gir hjelp til, deres familie og venner, ansatte og samarbeidspartnere. Vi bruker tilbakemeldingene i arbeidet med å utvikle tilbud. Vi legger til rette for samskaping, ansatte med erfaringskompetanse, fleksible og tilgjengelige tilbud, høy kompetanse hos ansatte, et lærende miljø, relasjonell velferd og jobber for å bidra til å redusere utenforskap og fremme gode lokalsamfunn. Du må kunne jobbe i tråd med dette for å trives hos oss.    

Du kan sjekke ut nettsiden vår her: 
https://www.sandnes.kommune.no/sti/helse/psykisk-helse-og-rus/  og https://www.sandnes.kommune.no/sti/sosiale-tjenester/flyktninger/bosetting-av-flyktninger/  

Avdeling psykisk helse har nå flere spennende stillinger tilgjengelig:

1 x Fast 50% stilling som miljøterapeut i ressursteamet (turnus) 
2 x 100% vikariat i avdelingen (dag, fleksitid) 
1 x 100% fast i avdelingen (dag, fleksitid)

Avdeling psykisk helse tilbyr hjelp til innbyggere med psykiske helseutfordringer gjennom kartlegging, oppfølging og koordinering av hjelpetiltak. Med omtrent 60 årsverk og en tverrfaglig personalgruppe, har avdelingen et sterkt fokus på kompetanseheving. Som ansatt vil du få muligheten til å delta i utviklingen av tjenestene gjennom ulike arbeidsgrupper, kurs og fagdager.

Ressursteamet, som den faste 50% stillingen er tilknyttet, består av 6 ansatte fordelt på 5 årsverk. Teamet arbeider målrettet med unge voksne som har utfordringer med sin psykiske helse og trenger støtte inn i voksenlivet. Arbeidet innebærer både teamarbeid og selvstendige oppgaver, med tett samarbeid med resten av avdelingen. Ressursteamet jobber dag/aften og har for tiden arbeid hver sjette helg, med 12-timers vakter på lørdag og søndag.

Vikariatene og fast stilling på 100% er dagstillinger med fleksibel arbeidstid. I denne rollen vil du i større grad jobbe individuelt og gi oppfølging til innbyggere over 18 år. 

Dersom du ønsker å bli en del av et dedikert arbeidsmiljø som jobber for å forbedre livskvaliteten til personer med psykiske helseutfordringer, oppfordrer vi deg til å søke!

Kvalifikasjoner:

  • For vikariatene og fast stilling i 100% er det ønskelig med vernepleier eller sykepleier, andre bachelorgrader innen helse- og sosialfag kan vurderes. Det er også krav om relevant videreutdanning eller mastergrad
  • For stillingen i ressursteamet er det krav om bachelor innen helse- og sosialfag, og ønskelig med relevant videreutdanning eller mastergrad
  • Ønskelig med erfaring fra tilsvarende arbeid
  • Førerkort klasse B
  • For søkere med annet morsmål enn norsk, er det krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
  • I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse

Merk søknaden med hvilken stilling du søker på, og legg ved HPR-nummer, attester og vitnemål (PDF).

 

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som har engasjement, har et godt humør og gode samarbeidsevner. I tillegg er du tilpasningsdyktig, robust og takler uforutsette hendelser. Du er fleksibel og strukturert, og kan jobbe både selvstendig og i team. Du kan også jobbe med sammensatte problemstillinger, og er god på å bygge og vedlikeholde gode relasjoner. Vi vektlegger personlig egnethet.

Vi tilbyr:

  • Sentrale og nyoppussede kontorlokaler i Jærveien 33
  • Tverrfaglig fagmiljø med mulighet for fagutvikling/veiledning
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter gjeldende avtaleverk
  • Hjem-jobb-hjem avtale
 

  • Company
    Sandnes kommune
  • Application deadline
    01.09.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    4319, SANDNES
    SANDNES
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5838778
  • Look here for other jobs from Sandnes kommune
  • Updated 21.08.2024