Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
06.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1369, STABEKK
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
5854986Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 23.08.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Er du en leder som brenner for utvikling, fag og kvalitet, og ønsker å skape et godt arbeidsmiljø?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Bli med og sett spor hos oss i Bærum kommune!
På Nordraaksvei sykehjem får du en unik mulighet til å sette ditt preg på et arbeidssted med et sterkt fagmiljø og gode utviklingsmuligheter. Som avdelingsleder vil du ha hovedansvar for å lede 1. etasje på sykehjemmet, samt et dyktig sykepleierteam som yter tjenester på tvers av både sykehjemmet og omsorgsboligene.
Du vil lede en avdeling på rundt 15 årsverk i 1. etasje og sykepleierteamet på 9 årsverk som utfører sykepleiefaglige oppgaver på hele tjenestestedet. Dette gir deg spennende muligheter til å bruke kompetansen din på en effektiv måte, med støtte fra erfarne helsefagarbeidere og pleieassistenter. Hos oss får du rom for kreativitet, muligheten til å utforske nye metoder, og bidra til å forme fremtidens tjenestekvalitet.
Nordraaksvei sykehjem ligger sentralt på Stabekk i Bærum, med gode kommunikasjonsmuligheter og et godt rykte i kommunen. Tjenestestedet er en sammenslåing av Gamle Drammensvei omsorgsbolig og Nordraaksvei sykehjem. Sykehjemmet har i dag 71 plasser fordelt på tre etasjer. I tillegg har vi 64 omsorgsboliger for hjemmeboende som trenger pleie, omsorg og praktisk bistand i hverdagen. Hos oss finner du et bredt og tverrfaglig sammensatt team med sykepleiere, helsefagarbeidere, miljøterapeuter og pleieassistenter. Vi har et fokus på samarbeid og er rause med å dele kunnskap og erfaringer på tvers av avdelinger og faggrupper. Dette skaper et inkluderende og positivt arbeidsmiljø, der alle ansatte føler seg verdsatt. Sammen utgjør vi en helhet med både sykehjem og omsorgsboliger som gir et bredt spekter av tjenester til våre beboere.
Hva gjør oss unike?
På Nordraaksvei er samarbeid og deling av kunnskap nøkkelen til vår suksess. Vi har en kultur der ledere støtter hverandre, og vår kvalitetsrådgiver sikrer at vi alltid ligger i forkant med oppdaterte rutiner og høy faglighet. Dette gir deg et godt fundament for å lede et team som er kjent for sin omsorg og kompetanse.
Vi ser etter deg som er tydelig, positiv, raus og engasjert. Du motiveres av å skape trygghet, ivaretakelse av privatlivet og retten til medbestemmelse for våre beboere. Vi ønsker en leder som er opptatt av innovasjon og som har en genuin interesse for å videreutvikle kvaliteten på tjenestene våre.
Våre verdier er ÅPENHET – RESPEKT – MOT, og vi håper du vil bidra til å opprettholde og styrke disse i din lederrolle.
Kvalifikasjoner:
- Utdanning på 3-årig helsefaglig høyskolenivå, fortrinnsvis sykepleie eller vernepleie
- Formell lederutdanning er ønskelig
- Relevant erfaring kan kompenseres for krav til lederutdanning
- Erfaring med turnusplanlegging, ressursstyring og bemanningsoptimering er en fordel
- Evne til å lede tverrfaglige team og sikre effektiv bruk av tilgjengelige ressurser
- Må kjenne til relevant lovverk for helse- og omsorgstjenester
- God digital forståelse og erfaring som IT-bruker, inkludert kjennskap til journalsystemer og ressursstyringsverktøy
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper:
- Du bør være en leder som gir klare retninger, samtidig som du involverer og lytter til medarbeidere
- Du bør være positiv, empatisk og flink til å inspirere andre. Et godt arbeidsmiljø skapes av en leder som ser den enkelte, gir anerkjennelse og tilrettelegger for faglig utvikling
- I en hektisk hverdag må du kunne håndtere flere oppgaver samtidig, prioritere effektivt og ha et helhetlig perspektiv på driften
- Stillingen krever at du er nysgjerrig på nye løsninger og åpen for å tilpasse arbeidsmetoder. Evnen til å drive frem endringer og forbedringer på en inkluderende måte er avgjørende
- Du må ha sterke samarbeidsevner og være god til å kommunisere på en måte som skaper tillit, både blant kolleger, beboere, pårørende og eksterne samarbeidspartnere
- Du bør ha evnen til å planlegge og jobbe systematisk mot oppsatte mål, samtidig som du ivaretar kvalitet i tjenesten
- Uforutsette hendelser og komplekse problemstillinger krever at du er fleksibel og rask til å finne gode løsninger
Vi tilbyr:
- Et sterkt og inkluderende fagmiljø med bred kompetanse blant sykepleiere, helsefagarbeidere og dyktige pleiemedarbeidere, som jobber sammen for å skape trygghet og kvalitet i tjenestene
- Et arbeidsmiljø preget av åpenhet, samarbeid og raushet, hvor du blir en del av et engasjert lederteam som støtter hverandre og deler erfaringer
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling, med tilgang til lederutviklingsprogrammer og skreddersydd kompetanseplan
- En dynamisk arbeidsplass hvor innovasjon, kreativitet og utforsking av nye metoder oppmuntres
- Velferdstilbud og goder som bidrar til å ivareta balansen mellom jobb og fritid
Gyldig politiattest iht helse og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
06.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1369, STABEKK
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
5854986Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 23.08.2024