• Företag
    Hamar kommune
  • Ansökningstiden
    04.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6160952
  • Se här för andra jobb från Hamar kommune
Ledigt jobb

Hamar kommune

Er du en engasjert og raus leder? 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ta utfordringen som engasjert og raus leder for omsorgsavdelingen i barnevernstjenesten i Hamar! Her vil du få mulighet til å skape og følge positive endringer for barn og familier. Vi trenger deg som vil lede vår omsorgsavdeling, med 10 kompetente ansatte som har bred faglig kunnskap og erfaring. Omsorgsavdelingen har ansvar for plasserte barn i fosterhjem, institusjon, samt påfølgende ettervern. Vi har barn som bor på ulike steder i Sør-Norge, og samarbeider derfor med tjenestetilbudet i mange kommuner. Som avdelingsleder vil du ha fag-, personal- og økonomiansvar. Vi har et godt, trygt og inkluderende arbeidsmiljø.

 

Barnevernstjenesten i Hamar er er organisert under kommunalområdet opplæring og oppvekst, i enhet for barn og unge.

Vi har 34 ansatte; saksbehandlere, ledere og merkantile. Vi er inndelt i 5 avdelinger: mottak, undersøkelse, tiltak, familie og omsorg.


     

    Kvalifikasjoner:

    Krav til stillingen:

    • Krav om høyere utdanning på bachelornivå innen barnevern/sosialfag.
    • Krav om minst tre års erfaring fra barnevernsarbeid, fortrinnsvis i førstelinje. 
    • God kjennskap til relevant lovverk.
    • Kompetanse og/eller erfaring fra veiledning.
    • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
    • Førerkort for personbil. 
    • Plettfri politiattest.

     

    Det er ønskelig med: 

    • Relevant master. Dersom du ikke har master, må du være villig til å ta det. Det vil bli tilrettelagt for deltidsstudie.  
    • Ledererfaring.

    Personlige egenskaper:

     

    • Du er selvstendig, positiv og motivert.
    • Du har evne til å se muligheter, ta ansvar og fatte beslutninger. 
    • Du liker innovasjon og utvikling.
    • Du har god kommunikasjonsevne som skaper trygghet og tillit hos ansatte og brukere. 
    • Du er en mester til å danne gode relasjoner.
    • Du er strukturert og har stor arbeidskapasitet.
    • Du lykkes med tverrfaglig samarbeid.
    • Du er fleksibel og omstillingsdyktig.
    • Du mestrer høyt arbeidstempo og det gir deg energi.
    • Du er engasjert, nytenkende og har godt humør.
    • Du er omsorgsfull samtidig som du er tydelig.
    • Du har evne til å prioritere og ta initiativ.
    • Du har god faglig og økonomisk forståelse. 
    • Du har en god jobb-privat balanse og virksomme mestringsstrategier for å ivareta dette.

    Det legges avgjørende vekt på personlig egnethet, samt hvordan søker vil utfylle personalgruppen. 

    Vi tilbyr:

    • En spennende og krevende lederstilling.
    • Et stabilt og faglig sterkt arbeidsmiljø.
    • Et godt lederteam som er opptatt av utvikling
    • God oppfølging, med spennende og utfordrende arbeidsoppgaver.
    • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver innenfor fagfeltet.
    • Mulighet for lederutvikling
    • Fleksibel arbeidstid i tråd med fleksitids-ordningen i Hamar kommune.
    • Pensjonsavtale i KLP.
    • Hamar kommune har biler, sykler og busskort til bruk i tjenesten.
    • Lønn - og arbeidsvilkår som fremgår av Hamar kommunes gjeldende lover, reglement, tilsettings- og tariffavtaler.
    • Hamar kommune er en IA-bedrift.

     

    • Företag
      Hamar kommune
    • Ansökningstiden
      04.05.2025
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Anställningsform
      Permanent
    • Bransch
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utbildningskrav
      Påkrevet
    • Arbetserfsrenhet
      Ønskelig
    • Adress
      2317, HAMAR
      HAMAR
      Norge
    • Antal befattningar
      1
    • Karriere-kod
      6160952
    • Se här för andra jobb från Hamar kommune