Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
20.06.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3901479Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 02.06.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillestrøm Kommune
Enhetsleder Brukerstøtte og service
Offentlig forvaltning
Lillestrøm kommune
Lillestrøm kommune har ambisjoner om å levere digitale tjenester som begeistrer, som understøtter kommunens arbeid med bærekraftsmålene og som skaper en effektiv og friksjonsfri kommune. Innbyggerne skal i størst mulig grad kunne benytte selvbetjeningsløsninger for å løse sine behov, og oppleve at kommunen er åpen og tilgjengelig med digitale løsninger som er lette å bruke. Kommunen skal utfordre leverandørmarkedet på gode løsninger og være en pådriver for stadig bedre fellesløsninger i offentlig sektor. Digitalisering handler også om å utforske nye muligheter, arbeide med innovasjon, lære og være nytenkende.
IT-Seksjonen
IT-Seksjonen består av enhetene Brukerstøtte og service, IT-drift og IT-systemforvaltning i Digitaliseringsavdelingen. Enhetene har ansvar for alle kommunens IT systemer og forvaltningsansvar for fagsystemene i tjenesteområdene Helse og mestring og Oppvekst.
Brukerstøtte og service
Enheten Brukerstøtte og service omfatter IT-brukerstøtte og kommunens servicesenter, og består av 28 årsverk inkludert enhetsleder.
IT-brukerstøtte består p.t. av 17 årsverk og er delt opp i teamene 1. linje og 2. linje med hver sin fagleder. Brukerstøtte yter brukerstøtte til kommunens 8500 ansatte og ut mot kommunens 30 skoler med 11.000 elever. Vi har for tiden et pilotprosjekt med mobil brukerstøtte i 15 av kommunens skoler.
Servicesenteret består av 11 årsverk og er delt opp i innbyggerteamet og fagteamet. På Servicesenteret har man i tillegg en prosjektleder som ivaretar fagansvaret for tjenesten. Servicesenteret yter i all hovedsak service ut mot kommunens innbyggere. Dette omfatter sentralbord, resepsjon på rådhuset og et eget fagteam som er 1. linje for tjenesteområdet Kultur, miljø og samfunn.
Enheten har satt seg følgende mål for 2021 i virksomhetsplanen:
- Etablere et servicenivå (SLA) som er kjent for brukerne.
- Videreutvikle og etablere modellen med mobil brukerstøtte inn i ordinær drift.
- Møte innbyggere og ansatte med løsningsfokus og høy servicegrad på de ulike digitale flatene og møtepunkt vi har lagt til rette for.
- Utvikle en moderne resepsjon på rådhuset i kombinasjon av menneskelige møter og digitale selvbetjentløsninger.
Er du vår nye leder?
Vi ser etter en leder som balanserer godt mellom daglig drift og langsiktig utvikling, og som tenker helhetlig på tvers av fagområdet og organisasjonen for øvrig. Du er strukturert og evner å utvikle gode relasjoner og arenaer for samarbeid.
Du trigges av å levere god service som begeistrer og trives med å motivere andre. Som leder av Brukerstøtte og service i Lillestrøm kommune vil du lede et team med dyktige kolleger som er opptatt av å levere god service til beste for de ansatte og innbyggere.
Et av innsatsområdene i digitaliseringsstrategien handler om digitalt førstevalg. Våre brukere ønsker digitale selvbetjeningsløsninger. Som leder for Brukerstøtte og service har du et spesielt ansvar for å bidra til å realisere dette.
Arbeidsoppgaver:
- Lede og utvikle brukerstøtte og serviceenheten ved IT-seksjonen i Lillestrøm kommune
- Personal- og budsjettansvar for de ansatte innenfor enheten i samspill med seksjonssjef for IT
- Sørge for optimal struktur og styring
- Utvikle, utarbeide, etablere og oppdatere gode rutiner og arbeidsprosesser
- Ansvaret for sentrale anskaffelser av IT-utstyr for kommunen
- Ansvaret for å følge opp IKT-lærlinger
- Utvikle kommunens Servicesenter og legge til rette for digitalt førstevalg i tett samspill med tjenesteområdene.
- Utvikle en moderne resepsjon på rådhuset for effektivt og smidig å kunne møte besøkende.
- Lede kommunens sentralbord og bidra i strategiske kanalvalg.
- Videreutvikle og jobbe for en videreføring av mobilt brukerstøtte i skolene.
- Jobbe sammen med organisasjonen for å sette servicemål som er forutsigbare for ansatte og innbyggere.
- Du må kunne bidra til godt partsamarbeid med arbeidstakerorganisasjonene.
- Stillingen inngår i IT-seksjonens ledergruppe
- Stillingen rapporterer til seksjonssjef IT
Kvalifikasjoner:
- Du har relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå innenfor IT og/eller ledelse.
- Relevant arbeidserfaring kan kompensere for ikke godkjent utdanning
- Du har kunnskap til og erfaring fra ITSM løsninger (f.eks. Nilex)
- Du har erfaring fra kundesenter og support
- Du har god kjennskap til digitalisering innenfor offentlig sektor
Personlige egenskaper:
- Du er proaktiv, og har gode samarbeids-, motivasjons- og kommunikasjonsevner
- Du er initiativrik og selvgående
- Du har utpreget serviceinnstilling og setter brukeren i fokus
- Du er strukturert og trives med en hektisk og variert hverdag
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og evner å kommunisere med brukere på alle nivå.
- Du er løsningsorientert
- Du er initiativrik, selvdreven, utadvendt og sosial av natur
- Du er en relasjonsbygger, både internt og eksternt
Vi tilbyr:
- Et spennende, utviklende og sterkt fagmiljø
- En sentral rolle i Norges niende største kommune - en kommune med store ambisjoner
- En svært spennende stilling med ansvar og utfordrende arbeidsoppgaver
- Trivelig arbeidsmiljø med dyktige og kompetente medarbeidere
- Fleksitidsordning
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
20.06.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3901479Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 02.06.2021