• Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    04.09.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4710994
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 03.09.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Oslo kommune

Eiendomsanalytiker 

Offentlig forvaltning

Vil du jobbe hos oss med eiendom, finans og strategi?

Vi søker etter dyktig eiendomsanalytiker med evnen til å gjennomføre varierte finansielle utredninger og kommunisere resultater på en enkel måte. Som analytiker vil du bli en del av Strategi- og analyseenheten som består av ni medarbeidere, hvor fire er analytikere. Enheten har høy kompetanse innen eiendomsmarkedet, finansiell analyse og strategi, og bistår store deler av etaten, og andre kommunale virksomheter. 
Hos oss vil du jobbe med transaksjoner, investeringer og strategier, relatert til Oslo kommunes eiendomsvirksomhet.

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennomføre økonomiske vurderinger av enkelteiendommer, porteføljer, overordnede planer og byutviklingsstrategier.
  • Delta i forhandlingsteam ved eiendomstransaksjoner med ansvar for verdivurderinger.
  • Følge opp spørsmål fra Byrådsavdelingen for byutvikling knyttet til økonomi og marked.
  • Delta i, styre eller lede ulike utredninger knyttet til eiendomsmarkedet, som for eksempel tredje boligsektor eller alternative boformer.
  • Delta i forhandlingsteam i forbindelse med utbyggingsavtaler med ansvar for markedsmessige vurderinger og infrastrukturkostnader.
  • Foreta enkle kostnadsberegninger og vurdere økonomiske konsekvenser av offentlige infrastrukturprosjekter.
  • Bistå konsulenter med utarbeidelse av kostnads- og usikkerhetsanalyser i forbindelse med kommunens planarbeid og utbyggingsavtaleforhandlinger.
  • Delta i kommunalt arbeid med byutviklingsstrategier og overordnet planarbeid for å vurdere sannsynlighet for om eiendommer vil bli transformert eller ikke.
  • Analysere og følge markedsutviklingen innen bolig- og næringseiendom og delta på relevante eiendomskonferanser.
  • Kvalitetssikre takster, verdivurderinger og følge disse opp.

Kvalifikasjoner:

  • Mastergrad innenfor finans, økonomi, eiendom eller lignende.
  • Minst to års relevant erfaring og dokumentert gode resultater.
  • Erfaring innen eiendom, gjerne kalkyler, forhandlinger, eiendomstransaksjoner og utviklingsprosjekter.
  • God finansiell og modelleringsteknisk forståelse.
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk. 

For at din søknad skal bli tatt i betraktning ber vi deg legge ved dokumentasjon på utdannelse og arbeidserfaring i form av vitnemål og tjenestebevis/ attester. Dersom du har gjennomført utdanning i utlandet må godkjenning fra NOKUT (Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen) også legges ved.

Personlige egenskaper:

Vi ønsker at du:

  • tar initiativ, ser muligheter, er fleksibel og jobber målbevisst
  • kan jobbe selvstendig og samtidig være vant til, og like, å samarbeide i flerfaglige miljøer
  • behersker å jobbe med mange oppgaver samtidig, men også fordype deg i større oppgaver når det trengs
  • er strukturert og god til å fremstille komplekse problemstillinger på en enkel måte, både muntlig og skriftlig
  • har høy arbeidskapasitet og er god til å sette deg raskt inn i nye saksområder og problemstillinger

Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

Vi tilbyr:

  • Fast stilling som enten spesialkonsulent II: Lønnstrinn 52 – 59 som tilsvarer kr 737 200 – 849 300 per år (søkere m/omfattende relevant erfaring og dokumentert svært gode resultater) eller som spesialkonsulent: Lønnstrinn 47 – 51 som tilsvarer kr 672 700 – 724 200 per år (søkere m/minst to års relevant erfaring og dokumentert gode resultater).
  • Arbeidsplassen preges av høy kompetanse, høyt tempo og et godt, inkluderende arbeidsmiljø.
  • Spennende og varierte oppgaver i tverrfaglig og godt arbeidsmiljø med høy delingskultur.
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling gjennom utfordrende arbeidsoppgaver, deltakelse på kurs, seminarer m.m.
  • Fleksitid med mulighet for å arbeide hybrid.
  • Gode velferdstilbud med blant annet bedriftsidrettslag, trening i arbeidstid og treningsrom i våre lokaler.
  • Gode pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser gjennom Oslos pensjonsforsikring.
 

  • Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    04.09.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4710994
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 03.09.2022