Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Innlandet fylkeskommune

Eiendom, seksjonssjef forvaltning

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Eiendom, seksjon forvaltning har ledig fast stilling som leder fra 1. januar 2024.

Om enheten

Innlandet fylkeskommune har sentralisert eiendomsforvaltning, og eiendomsavdelingen ivaretar eieransvaret, forvaltning, drift og vedlikehold av fylkeskommunes eiendomsmasse på 430.000 m3. Hovedvekten av bygningsmassen er videregående skoler. I tillegg leier fylkeskommunen inn mye areal og har ca. 200 kontrakter på inn- og utleie. Avdelingen har 300 ansatte.

Seksjon forvaltning har 10 ansatte og dekker mange ulike oppgaver som dokumentasjon, saksforberedelse, tegning, kontrakt, økonomi samt servicefunksjonen kantine i fylkeshuset på Hamar. Stillingen vil bli en del av ledergruppen på Eiendom.    

 Seksjon forvaltning har blant annet ansvaret for: 

  • forvalter eieransvaret for eiendom, bygg og anlegg 
  • servituttavtaler 
  • leie av eiendom, bygg og anlegg 
  • kjøp og salg av eiendom, bygg og anlegg 
  • øvrig forvaltning av eiendomsporteføljen 
  • Kantinedrift i fylkeshuset på Hamar
  • Andre ansvar kan tilkomme

Vi søker deg som

  • har ledererfaring og er en engasjert, tydelig og samlende leder som er opptatt av å skape et godt fag- og arbeidsmiljø
  • har evne til å utvikle selvdrevne team som eier mål, aktiviteter og samhandler for å få resultater
  • har gode samarbeidsevner og evner å tenke helhetlig og tverrfaglig
  • er handlekraftig, analytisk og liker å jobbe systematisk

Vi tilbyr

  • varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et kompetent og hyggelig arbeidsmiljø
  • en selvstendig stilling med betydelig ansvarsområde
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingen

  • 100% fast stilling  
  • Snarlig tiltredelse
  • den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
  • enheten har arbeidssted Hamar, men vi kan tilby ulike former for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen

Arbeidsoppgaver

  • lede arbeidet med å videreutvikle seksjonen
  • personalansvar for seksjonens ansatte
  • ansvar for inn- og utleiekontrakter
  • deltagelse i Eiendomsavdelingens ledergruppe
  • budsjett- og resultatansvar
  • bidra til gode samarbeidsforhold med Eiendomsavdelingens samarbeidspartnere internt i fylkeskommunen og eksternt

Kvalifikasjonskrav

  • relevant utdanning på Bachelor-nivå
  • relevant erfaring som leder i offentlig forvaltning
  • god økonomi- og avtaleforståelse
  • svært god skriftlig og muntlig formuleringsevne

Ønskede kvalifikasjoner

  • relevant utdanning på masternivå innen ledelse i offentlig forvaltning
  • solid ledererfaring fra kunnskapsintensiv organisasjon med dokumenterte gode resultater og god rolleforståelse

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.              

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.