Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Lyngdal kommune

Digitalisering - Oppvekst

Det er ledig en 30% fast stilling, (med mulighet for økning), som konsulent innenfor digitalisering i Oppvekstsektoren.
Konsulenten skal bistå skoler med kompetanseheving og være en støttefunksjon på tvers i oppvekst, dette særlig innenfor fagsystemer. Stillingen vil samarbeide tett med ledere i skole og barnehage, annen IKT-konsulent i kommunen, samt IKT-konsulenter i kommunens driftsleverandør ASPIT. Stillingen rapporterer til virksomhetsleder for Oppvekst.
Vi søker etter en pedagog som brenner for digitalisering i oppvekstsektoren og som ser mulighetene ny teknologi gir oss.
Lyngdal kommune er godt i gang med digitalisering i skolen, blant annet er innføring av læringsbrett til alle elever på barneskolene igangsatt.

Arbeidsoppgaver:
• Planlegge og koordinere kompetansetiltak for å øke kompetansen om bruk av digitale løsninger hos ansatte i Oppvekst.
• Lede og koordinere nettverk for digitalisering
• Planarbeid innen digitalisering og informasjonssikkerhet innenfor Oppvekst-området
• Sørge for at digitaliseringen skjer i henhold til nasjonale føringer
• Bidra til å skape sammenheng mellom ulike utviklingsområder i Oppvekst
• Være med å sette retning, mål og strategi på kort og lang sikt


Kvalifikasjoner:
• Høyskole- eller universitetsutdanning innenfor område pedagogikk
• Ønskelig med utdanning innen IKT
• Relevant lærererfaring. Tjenesteutvikling og utviklingsarbeid.
• Gode IKT kunnskaper og evne til å videreformidle kompetansen, samt kunne bruke det daglig som arbeidsverktøy.
• Kunnskap om internkontroll og informasjonssikkerhet vil være en fordel

Personlig egenskaper:
• Være en lagspiller som både kan jobbe selvstendig og i team
• Systematisk og strukturert
• Trives med å være en pådriver
• Fokus på kvalitet og resultater
• Gode analytiske evner og god gjennomføringsevne
• God muntlig og skriftlig formidlingsevne
• Komfortabel med høyt arbeidstempo og kan prioritere oppgaver i en hektisk arbeidshverdag
• Positiv med godt humør

 

Vi kan tilby:
• En interessant stilling med ansvar og store påvirkningsmuligheter
• Lønn etter avtale Lønn ihht enhver tid gjeldende tariff 4.2.1 (høgskole 3-årig)
• Gode pensjons- og forsikringsordninger
• Du vil inngå i et utviklingsorientert fagmiljø med et hektisk, men godt arbeidsmiljø

NB: Løpende søknadsfrist der kvalifiserte kandidater kalles inn fortløpende. Kandidater oppfordres til å søke før fellesferien. 

For ytterligere informasjon om stillingen, ta kontakt med virksomhetsleder for Oppvekst
Ingrid Alden, mobil: 91649477